در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی ۶۰ واحد فرسوده تجمیع‌شده در محله ایرج جنوبی بناب

    یکی از نیازهای مهم بناب ، ساخت فرهنگسراست که نیاز جوانان ۱۱ محله را برطرف می‌کند . کار ساخت فرهنگسرا اکنون در مرحله فونداسیون قرار دارد و تکمیل آن نیاز به تعریف اعتبارات جدید دارد که در این زمینه درخواست مساعدت‌های لازم از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران را داریم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ، رضا لعلی فرماندار و فرید پناهی شهردار به همراه جمعی از مسوولان شهری بناب با حضور در دفتر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با او دیدار و گفت و گو کردند .

    در این نشست شهردار بناب با اشاره به رویکرد سند تحول دولت مردمی سال ۱۴۰۰ که نوسازی محله محور است ، توضیح داد : در شهر بناب نوسازی محله محور را با تجمیع خانه‌ها به تعداد بالا شروع کردیم و در اولین گام ۶۰ خانه در کوچه شهید ابراهیم‌زاده واقع در محله ایرج جنوبی ، تجمیع و عملیات اجرایی آن آغاز شده است . برای این امر چندین جلسه در مسجد محل برگزار وکار با رضایت کامل اهالی انجام شد .

    وی افزود : بنا داریم این مدل را در دیگر محلات هدف دنبال کنیم زیرا همزمان با نوسازی خانه‌ها یک کوچه و محله نیز بهسازی می شود .

    وی از نیازهای شهر بناب را ساخت فرهنگسرا برشمرد و اظهار کرد : یکی از نیازهای مهم بناب ، ساخت فرهنگسراست که نیاز جوانان ۱۱ محله را برطرف می‌کند . کار ساخت فرهنگسرا اکنون در مرحله فونداسیون قرار دارد و تکمیل آن نیاز به تعریف اعتبارات جدید دارد که در این زمینه درخواست مساعدت‌های لازم از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران را داریم .

    فرماندار بناب نیز با اشاره به این که یکی از مشکلات شهر بناب وجود زمین‌های دارای معارض است، گفت: برای یکسری از اهالی که قبل از سال ۱۳۶۸ در این زمین‌ها ساخت و ساز کرده بودند ، سند صادر کرده‌ایم .

    در ادامه جلسه آئینی از مسئولان شهری بناب خواست تا برای حل مشکل مالکیت زمین و املاک از ظرفیت ماده ۹ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استفاده کنند .

    او در این باره توضیح داد : این ماده ناظر بر محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری است و بر اساس آن به منظور حل و فصل اختلافات و مشکلات مربوط به املاک و اراضی واقع در طرح‌های مصوب احیا ، بهسازی و نوسازی اعم از فاقد سند ، بلاصاحب و مجهول المالک هیاتی تشکیل و با رای قاضی اتخاذ تصمیم خواهند کرد . به گفته سازمان ثبت تهران تاکنون ۲۰۸ هیات تشکیل و به شکایت‌ها رسیدگی شده است .

    بناب از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که ۱۰۰۸ هکتار مساحت دارد و ۱۱۶ هکتار آن را بافت فرسوده ، ۳۱۳ هکتار سکونتگاه غیررسمی و در مجموع  ۴۲۹ هکتار آن (۴۲.۵۶ درصد) را بافت‌های ناکارآمد تشکیل می‌دهد .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مناسبت بیستمین سالگرد زلزله بم در رویداد تقدیر از اقدامات بازآفرینی شهری در شهرستان بم ،‌ ...

    |

    نظرات کاربران