در حال بارگذاری ...
  • گزارش تیم ارزیاب مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از زلزله بندر خمیر استان هرمزگان

    بیشترین تخریب در منطقه مربوط به ساختمان‌های قدیمی است که با سنگ و ملات گل و سقف‌های چوبی با پوشش ضخیم کاهگل احداث شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بنا به گزارش تیم ارزیاب مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از زلزله ۱۱ تیر ماه بنادر خمیر و کنگ ، عمده خسارت در روستای سایه خوش حدفاصل بندر خمیر تا بندر لنگه رخ داده است . این روستا به صورت تقریبی دارای ۳۷۵ خانوار است و بر اساس ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته عمده ساختمان‌های منطقه غیراصولی ساخته شده است .

    تیم ارزیاب مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در اولین ساعات صبح روز ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ پس از زلزله های نیمه شب در مناطق زلزله‌زده توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان حضور یافت .

    بیشترین تخریب در منطقه مربوط به ساختمان‌های قدیمی است که با سنگ و ملات گل و سقف‌های چوبی با پوشش ضخیم کاهگل احداث شده است .

    گروه بعدی ساختمان‌هایی هستند که در سال‌های اخیر با بلوک ساخته شده‌اند ولی در این ساختمان‌ها شناژهای قایم و افقی اجرا نشده است . این ساختمان‌ها دچار آسیب عمده شده اما در بیشتر موارد سقف آنها ریزش نداشته است .

     در ساختمان‌های محدودی که شناژ قائم و افقی در آنها به صورت اصولی رعایت شده، ترک خوردگی‌های جزئی به دلیل عدم رعایت جزییات اجزای غیر سازه‌ای دیده می‌شود و بعضا سالم هستند .

    پایداری مسجد بزرگ روستا که دارای سازه بتنی است به طور کلی حفظ شده است ولی خسارت‌هایی در بخش‌های نما در آن مشاهده می‌شود .

    در پل‌های نزدیک به کانون زلزله ، ترک‌خوردگی‌هایی در محل اتصال پل به خاکریز جاده مشاهده می‌شود که در ساعات اولیه پس از زلزله ، عوامل راهداری با پر کردن ترک‌ها با آسفالت به صورت موقت مشکل را مرتفع کرده تا عبور و مرور امکانپذیر باشد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

    |

    ارزیابی ساختمان‌های ناایمن موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران انجام آن بر عهده مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها و نهادها قرار گرفته است .

    |

    در این ارتباط جلسات متعددی با شورای عالی انرژی داشتیم . در واقع حجم قابل توجهی از ناترازی انرژی در ساختمان است که عدد قابل توجهی است و نیاز است که در مورد آن برنامه‌ریزی شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شرکت بازآفرینی شهری ایران با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به منظور افزایش همکاری دو جانبه در خصوص افزایش کیفیت بهسازی ...

    |

    نظرات کاربران