در حال بارگذاری ...

بهسازی و آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر معابر خاکی در ۵۶۵ شهر هدف بازآفرینی در همکاری با شهرداری‌ها

تکمیل این پروژه‌ها در محرومیت‌زدایی و ارتقای سطح زندگی ساکنان بافت‌های فرسوده و محلات و بافت‌های هدف بازآفرینی و همچنین امیدواری در بین مردم موثر است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از همکاری آن شرکت و شهرداری‌ها برای بهسازی و آسفالت معابر خاکی یکهزار کیلومتر معابر خاکی در ۵۶۵ شهر کشور خبر داد و گفت : این اقدام اثری موثر در زندگی مردم و رفع چهره های بارز محرومیت‌ دارد .

محمد آئینی یکی از رویکردهای شرکت بازآفرینی شهری ایران را تکمیل زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات و بافت‌های هدف بازآفرینی عنوان کرد و گفت : شرکت بازآفرینی شهری ایران در همکاری با شهرداری‌ها یکهزار کیلومتر بهسازی و آسفالت معابر خاکی را در ۵۶۵ شهر در دست انجام دارد . بخش عمده‌ای از این معابر در استان‌های خوزستان ، کرمان ، سیستان و بلوچستان ، اصفهان و خراسان‌رضوی قرار دارد که بافت فرسوده بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند .

معاون وزیر راه و شهرسازی اقداماتی از این دست را در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی کاری بزرگ و در جهت رفع نیازهای واقعی ساکنان برشمرد و افزود : شرکت بازآفرینی شهری ایران ۳۸۰ پروژه را در بخش خدمات روبنایی و زیربنایی در دست انجام دارد که چنانچه منابع آنها امسال داده شود می‌توان این پروژه‌ها را تکمیل کرد .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد : تکمیل این پروژه‌ها در محرومیت‌زدایی و ارتقای سطح زندگی ساکنان بافت‌های فرسوده و محلات و بافت‌های هدف بازآفرینی و همچنین امیدواری در بین مردم موثر است .  

گفتنی است ، در حال حاضر در سطح کشور ۷۱ هزار هکتار بافت فرسوده، ۵۹ هزار هکتار سکونتگاه‌ غیررسمی و ۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده تاریخی در کشور وجود دارد که در خصوص این بافت‌ها اقدامات توسعه‌ای در حال انجام است .




مطالب مرتبط

از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

|

در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

|

شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

|

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه‌های بازآفرینی خانه تاریخی سرتیپ امینی سدهی ، دوشنبه بازار و سراهای محله در دست ساخت شرکت در محله‌های جوی‌آباد و وازیچه خمینی شهر بازدید و سپس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان خمینی‌شهر در محل فرمانداری این شهرستان شرکت کرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سی‌وسومین نشست ستاد بازآفرینی استان البرز با حضور دکتر آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ...

|

نظرات کاربران