در حال بارگذاری ...
  • طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان تعطیلی ندارد

    با توجه به ثبت نام بیش از ۴۲۲ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن استان ، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان روزانه با حجم کثیری از متقاضیانی مواجه است که از شهرستان‌ها و یا شهرهای جدید استان اصفهان به این اداره‌کل مراجعه می‌کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، میزخدمت ویژه این طرح در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان فعال بوده و کارکنان مرتبط در ایام تعطیلات رسمی نیز در محل کار خود حضور داشته و با تلاش بی وقفه به سرعت دهی امورات طرح نهضت ملی مسکن استان می‌پردازند .

    در راستای تکریم اباب رجوع و تسریع در روند خدمت رسانی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ، میز خدمت ویژه مراجعه کنندگان مرتبط با این طرح عظیم و ملی در اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان و شهرستان‌ها فعال و دایر شده است .  

    کارشناسان مستقر در این میز خدمت که از حوزه های "املاک و حقوقی" و "مسکن و ساختمان" هستند ، به منظور ارتقاء سطح رضایتمندی مراجعین ، علاوه بر راهنمایی و توضیح فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، به بررسی درخواست‌ها مبنی بر اصلاح فرم ج آنان و ...، رسیدگی کرده و فی المجلس مدارک و پرونده متقاضیان را بررسی ، مکاتبات لازم را انجام و پاسخ می‌دهند .  

    با توجه به ثبت نام بیش از ۴۲۲ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن استان ، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان روزانه با حجم کثیری از متقاضیانی مواجه است که از شهرستان‌ها و یا شهرهای جدید استان اصفهان به این اداره‌کل مراجعه می‌کنند .  

    روسا و کارشناسان حوزه‌های مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تا ساعاتی از شب و در ایام تعطیلات رسمی کشور در محل کار خود حضور دارند و با تلاش بی وقفه به سرعت دهی امورات طرح نهضت ملی مسکن استان می‌پردازند .  

    روند و گردش اجرای کار برای متقاضیان این طرح در استان اصفهان مطابق با مصوبه شورای مسکن استان به این صورت است که پس از ثبت نام متقاضی در سامانه ، استعلام‌های سه گانه شامل (استعلام فرم ج ، استعلام اداره ثبت و استعلام بانک) انجام می‌پذیرد در صورت قرمز بودن این استعلام‌ها متقاضی رد درخواست شده و از روند خارج می‌شود .  

    لیکن در صورت سبز بودن استعلام‌ها ، پیامکی جهت مراجعه متقاضی به دفتر پیشخوان دولت و بارگذاری مدارک دریافت می‌کنند و پس از مراجعه متقاضی و انجام اقدامات لازم ، پرونده وی جهت بررسی و تایید به کارگزار منتخب ارسال می‌شود .  

    پس از این مرحله افتتاح حساب انجام و متقاضی پیامک واریز وجه دریافت می‌کند با واریز وجه اولیه توسط متقاضی ، تخصیص پروژه برای وی صورت می پذیرد . مابقی آورده نیز به ترتیب در پایان اجرای فوندانسیون ۱۵%، پایان اسکلت و سقف ۲۵%، پایان سفت کاری ۲۵%، پایان نازک کاری ۲۰% و در زمان تحویل واحد نیز ۱۵% از متقاضی اخذ می‌شود .  

    به منظور تسریع در خدمات رسانی در حوزه طرح نهضت ملی مسکن ، ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان اصفهان مجهز به سامانه‌ها و دسترسی‌های مورد نیاز شده‌اند . 




    مطالب مرتبط

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    نظرات کاربران