در حال بارگذاری ...
  • بهره‌مندی از ظرفیت بنیاد تعاون ناجا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان آذربایجان‌غربی

    عملیات اجرایی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی شروع شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : باتوجه به اینکه نهضت ملی مسکن به عنوان بزرگترین پروژه دولت مردمی تعریف شده تلاش می‌شود از تمامی منابع و امکانات برای ساخت ١٧٨ هزار واحد مسکن در آذربایجان‌غربی استفاده کنیم .

    سیدمحسن حمزه‌لو در دیدار با هابیل درویش ، مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا ، با اعلام اینکه اراضی مورد نیاز ساخت مسکن برای حدود ۲ هزار از کارکنان واجد شرایط نیروی انتظامی تأمین می‌شود ، گفت : این اقدام جهت اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع برای خانه‌دار شدن نیروهای نظامی و انتظامی عملیاتی شده است .

    مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مشکلی از بابت تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان وجود ندارد ، ادامه داد : عملیات اجرایی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی شروع شده است .

    حمزه‌لو با اشاره به آغاز مجدد ثبت نام نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی ، ادامه داد : طرح نهضت ملی مسکن زمینه خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه را فراهم می‌کند .

    هابیل درویش ؛ مدیرعامل بنیاد تعاون‌ ناجا در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : بنیاد تعاون دو موضوع مسکن و معیشت کارکنان انتظامی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است .

    هابیل درویش ؛ مدیرعامل بنیاد تعاون‌ ناجا و سردار رحیم جهانبخش ؛ فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از توجه ویژه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در تأمین زمین برای ساخت مسکن اقشار مختلف تقدیر کرد .

    پس از این دیدار ، مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا به همراه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن در میدان بهارستان شهر ارومیه بازدید کردند .




    مطالب مرتبط

    اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها پیگیری گردد و تعامل سازنده با مدیران شهرستانی صورت گیرد و در صورت بروز مشکل باید مسائل در سریعترین زمان ممکن اعلام شود تا به سمت تحرک بیشتری حرکت کنیم .

    |

    مصوبات کمیته فنی به کمیسیون ماده پنج و سپس به دفتر نظارت بر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایت پس از تایید معاونت عمرانی استانداری به مراجع ذی‌ربط ابلاغ می‌شود . در این طرح حدود ۶۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان نهضت ملی مسکن زمین تامین می‌شود .

    |

    در برخی سایت‌های نهضت ملی مسکن مانند شهرک کوهسار روزیه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به بالای ۶۰ درصد رسیده و ۳۰ واحد نیز به اتمام رسیده است .

    |

    یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که وجود دارد و بر روند ساخت مسکن ملی در استان می‌تواند تأثیرگذار باشد مطالبات پیمانکاران در حوزه آماده‌سازی بود که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع شدن است .

    |

    اجرای عملیات آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان سمنان توسط شهرداری سمنان تسریع شود . هم‌اکنون در سایت ۱۲/۶ هکتاری شهرک کوهسار روزیه برخی واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است و انتظار می‌رود تا روند آماده‌سازی این سایت در اولویت شهرداری قرار گیرد .

    |

    نظرات کاربران