در حال بارگذاری ...
  • عملیات اجرایی ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع (ع)

    عدم تعامل دستگاه ها در داخل استان و به ویژه فقدان اعتبارات مورد نیاز برای عملیات اجرایی از مهمترین این مشکلات بوده است . همزمان با دهه مبارک ولایت و امامت ، عملیات اجرایی ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) آغاز شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از آغاز عملیات اجرایی بافت پیرامون حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) در محله چهل اختران قم پس از وقفه ۱۱ ساله خبر داد .

    محمد صادقی اظهار کرد : طرح ساماندهی محلات بافت مرکزی و محلات واجد ارزش تاریخی که در گذر زمان مطلوبیت کاربری خود را از دست داده اند ؛ بخشی از وظایف و ماموریت های این اداره کل است که در قالب طرح بازآفرینی شهری قم در دست اجرا و پیگیری است . یکی از این محلات ، محله چهل اختران قم است که ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع ، در طول سالیان گذشته به دلیل مشکلات متعدد به تأخیر افتاده است .

    صادقی توضیح داد : عدم تعامل دستگاه ها در داخل استان و به ویژه فقدان اعتبارات مورد نیاز برای عملیات اجرایی از مهمترین این مشکلات بوده است . همزمان با دهه مبارک ولایت و امامت ، عملیات اجرایی ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) آغاز شد .

    صادقی در خصوص جزییات این پروژه ابراز کرد: براساس مصوبه سفر رییس جمهور به استان قم، عملیات اجرایی پروژه توسعه حرم موسی مبرقع(ع) از محل اعتبارات دولتی و به میزان یک سوم سهم اعتبارات ملی توسط مسکن و شهرسازی ، یک سوم از محل اعتبارات استانی توسط استانداری و یک سوم هم سهم شهرداری تملک و اجرای طرح انجام می پذیرد . میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان است .

    صادقی با بیان این که مساحت کل پروژه ۸۵۰۰ متر مربع است توضیح داد : هفت هزار مترمربع در قالب ساخت صحن و رواق و ۱۵۰۰ مترمربع آن محور دسترسی خواهد بود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدت زمان عملیات اجرایی را هشت ماه اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: در فاز اول پروژه احداث فضای صحن شهری ، رواق‌های اطراف ، تاسیسات شهری و اجرای گذر تاریخی در دستور کار است .




    مطالب مرتبط

    واریز به موقع آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات بانکی مهم‌ترین نقش را در پیشبرد بهتر طرح نهضت ملی مسکن دارد .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن استان قم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۰ هزار واحد از این طرح تکمیل و تعدادی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده‌ است .

    |

    سایت ۱۷ هکتاری ۹۰ درصد ، سایت ۲۲ و ۲۷ هکتاری ۷۰ درصد ، سایت ۵۶۰ هکتاری ۳۵ درصد و سایت‌های یک طبقه حیاط دار پرنیان و قنوات حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

    |

    در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه جانمایی و لکه گذاری شده است . مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، زمین ها باید به قیمت تمام شده و منطقه ای در اختیار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار گیرد .

    |

    متقاضی بعد از دریافت پیامک ، مطابق محتوای پیامک که تاریخ و جزئیات اطلاع رسانی شده است ، ابتدا به دفاتر پیشخوان و سپس به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند و در مرحله آخر، قرارداد واگذاری زمین را دریافت می‌کند .

    |

    نظرات کاربران