در حال بارگذاری ...
  • بازنگری محدوده و حریم شهر ارومیه در مطالعات طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه

    سند میانکار مطالعات طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه با کاربست رویکرد مشارکتی و برای تبیین شاخص‌های موثر بر تعیین محدوده و حریم شهر با استفاده از مجموعه مطالعات مرکز آمار ایران تهیه شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مطالعات طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه با محوریت بر جمعیت ، مساحت محدوده و حریم آن تحت عنوان سند میانکار طرح تجدید نظر شهر ارومیه که توسط مهندسی مشاور شهرسازی و معماری فنهاد تهیه شده بود با نظارت اداره کل راه و شهرسازی در چهارمین جله کارگروه زیربنایی استان مطرح شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در چهارمین جلسه کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی عشایری ، شهری آمایش سرزمینی و محیط زیست استان گفت : مسئله‌محوری ، زمینه‌گرایی ، مشارکتی بودن و اتکا به ظرفیت‌ها و منابع توسعه شهر مبنای پیشبرد مطالعات تجدیدنظر طرح جامع شهر ارومیه است .

    سیدمحسن حمزه‌لو با اشاره به اینکه افق طرح جامع شهر ارومیه ١۵ ساله تعیین شده ، گفت : با توجه به افزایش محدوده شهر ارومیه در طرح جامع، نیاز است شهرداری نسبت به نظارت و کنترل این محدوده‌ها اقدام کند تا مدیریت و کنترل یکپارچه اعمال شود .

    وی با اعلام اینکه مساحت کل شهر ارومیه در طرح تفصیلی افق ١۴٠۵ برابر با ١١ هزار و ٢١٧ هکتار است، ادامه داد: تراکم ناخالص شهر ارومیه در طرح تفصیلی ٨٨ نفر و تراکم خالص شهری ۲۳۲ نفر در هکتار است . طرح جامع شهر جدید به منظور تأمین نیازهای مسکن در قالب الگوهای مختلف سکونت و همچنین تأمین خدمات عمومی مورد بازنگری قرار گرفته تا پاسخگو و تأمین‌کننده نیازهای روز جامعه باشد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تأکید کرد: ارتقای کیفیت زندگی شهری و ‌توجه به نظام‌مندی ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات شهری از عواملی هستند که در طرح بازنگری و تفصیلی شهر ارومیه مورد تاکید قرار دارد .

    چهارمین جلسه کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی عشایری ، شهری آمایش سرزمینی و محیط زیست استان با محوریت بررسی سند میانکار مطالعات طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضا تشکیل شد .

    سند میانکار مطالعات طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه با کاربست رویکرد مشارکتی و برای تبیین شاخص‌های موثر بر تعیین محدوده و حریم شهر با استفاده از مجموعه مطالعات مرکز آمار ایران تهیه شده است .




    مطالب مرتبط

    هیچ گونه کم کاری و سهل انگاری از طرف مجری طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان پذیرفتنی نیست و این طرح‌ها باید طبق برنامه ریزی صورت گرفته اتمام و تحویل متقاضیان شوند .

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد . نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    این واحدهای مسکونی در ۵۲۵ قطع زمین تعیین شده اجرایی خواهد شد و مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌های لازم ندارد و تمام امکانات تامین شده است . مدت زمان اجرای این طرح از زمان آغاز عملیات اجرایی ۳۰ ماهه خواهد بود که پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    نظرات کاربران