در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف بیش از ۳۹۹ هزار مترمربع از اراضی ملی استان فارس در تیرماه ۱۴۰۱

    تعداد احکام اجرا شده قضایی که با صدور حکم اجرا شده یک مورد بوده است و مساحت اراضی که با رای قوه قضائیه باز پس گرفته شده ۲۱۰۰ متر مربع است و ارزش ریالی اراضی که با رای قوه قضائیه باز پس گرفته شد ۱۱ میلیارد ریال می باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت : یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در تیرماه ۱۴۰۱ بیش از ۳۹۹۵۶۲ متر مربع از اراضی ملی استان به ارزش بالغ بر ۱۶۲۴ میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است .

    محمودرضا طالبان گفت : یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی ، در تیرماه سال ۱۴۰۱ با اجرای ۳۹ مورد عملیات رفع تصرفات فوری موفق به باز پس گیری حدود ۳۹۹۵۶۲ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۱۶۲۴ میلیارد ریال شده است .

    وی اذعان داشت : تعداد احکام اجرا شده قضایی که با صدور حکم اجرا شده یک مورد بوده است و مساحت اراضی که با رای قوه قضائیه باز پس گرفته شده ۲۱۰۰ متر مربع است و ارزش ریالی اراضی که با رای قوه قضائیه باز پس گرفته شد ۱۱ میلیارد ریال می باشد .

    مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت : شهروندان می توانند موارد تصرف ، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند .




    مطالب مرتبط

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    در این نشست که با حضور مدیران استانی و ستادی حوزه معماری و شهرسازی ، امور اراضی و حوزه جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری برگزار شد ، مشکلات اعلام شده توسط استان‌ها مورد به مورد بررسی و اقدامات لازم برای حل این مشکلات انجام شد . 

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    نظرات کاربران