در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی ۳۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان

    در حال حاضر برای ۲۰ هزار واحد طرح ملی مسکن در گلستان برنامه ریزی شده و عملیات اجرایی بیش از سه هزار واحد در دست ساخت است . هشت هزار واحد هم در مرحله‌ مطالعات قرار داشته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی ۳۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان خبر داد .

    مهدی ملک در جلسه شورای مسکن اظهار کرد : طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات دولت سیزدهم آغاز شده که هم اکنون در ۳۳ شهرستان استان در حال اجرا است . با توجه به اینکه اجرا و پیشبرد این طرح منوط به تخصیص زمین است در سرعت بخشیدن به اجرای آن با معضلاتی روبرو هستیم .

    وی افزود : ضروری است که مدیران دستگاه‌های اجرایی هرچه سریع‌تر نسبت به واگذاری اراضی مازاد خود به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند . پس از این واگذاری بخش اعظم معضلات این حوزه رفع شده و عملیات اجرایی واحدها سرعت بیشتری خواهد یافت .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : هم اکنون استان گلستان در حوزه متقاضیان در رتبه ۲۱ کشوری و در شاخص تامین زمین در رتبه ۳۴ قرار دارد . زمینی که تاکنون برای این پروژه تامین شده ۸۰ هکتار بوده که مجموع کسری مورد نیاز استان برای چهار سال ، هزار و ۶۳۷ هکتار است .

    ملک در ادامه گفت : در حال حاضر برای ۲۰ هزار واحد طرح ملی مسکن در گلستان برنامه ریزی شده و عملیات اجرایی بیش از سه هزار واحد در دست ساخت است . هشت هزار واحد هم در مرحله‌ مطالعات قرار داشته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود . وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سایت های زیتون ، آسایش ، آرامش و راه آهن گرگان در حد مطلوبی است . پروژه ۴۰۰ واحدی سایت آرامش در مرحله اجرای فونداسیون و سایت آسایش هم در مرحله‌ تجهیز کارگاه است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها گفت : معمولاً در سال ابتدایی اجرای چنین طرح‌های عظیم عمرانی ، سرعت کار پایین بوده و اقدامات مربوط به آماده سازی ، طراحی نقشه ها ، انتخاب مشاور و پیمانکار زمان زیادی را صرف می کند .

    گفتنی است در این جلسه که با حضور استاندار گلستان ، معاون عمرانی استاندار ، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران سطح استان برگزار شد، تمامی فرمانداری ها گزارشی از تامین زمین و مراحل اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خود ارائه کردند .




    مطالب مرتبط

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    این پروژه که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در حال احداث است و شامل ۱۲ بلوک با واحدهای ۳۰ ، ۳۶ و ۵۴ متری است ، هم‌اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت دیوارچینی و اجرای تأسیسات قرار دارد .

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه‌های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت .

    |

    برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که تا کنون شش هزار و ۸۲۱ قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک‌های عامل استان منعقد شد .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    نظرات کاربران