در حال بارگذاری ...
  • شناسایی ۳۰۰ ساختمان ناایمن در اصفهان

    ۳۰۰ ساختمان ناایمن در شهر اصفهان شناسایی کردیم که تماما به شهرداری اعلام شده و توسط شهرداری اخطارها اعلام شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مدیران ساختمان نباید از وظایف خود غافل شوند گفت : بر اساس مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان ایران ، وظیفه نگهداشتن ساختمان پس از پایان کار مطابق استاندارد بر عهده بهره‌برداران آن است .

    امیر زاغیان اظهار کرد : این معاونت در سه حوزه نظارت بر نظام مهندسی ، بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده و برنامه ریزی اقتصاد مسکن فعالیت می‌کند که حوزه سوم در دولت سیزدهم با سیاست‌گذاری نهضت ملی در حال انجام است .  

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص ساختمان‌های ناایمن استان اظهار داشت : شناسایی ساختمان‌های نظیر متروپل و پلاسکو و معرفی آنها به مراجع قضایی یا شهرداری‌ها بیشترین کاری است که راه و شهرسازی از نظر قانونی می‌تواند انجام دهد . بر اساس مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان ایران ، وظیفه نگه داشتن ساختمان پس از پایان کار مطابق استاندارد بر عهده بهره‌برداران آن است همچنین شهرداری‌ها وظیفه اصلی متوقف کردن ساختمان‌های قدیمی و تذکر به بهره برداران آنها را بر عهده دارند .  

    زاغیان خاطرنشان کرد : ۳۰۰ ساختمان ناایمن در شهر اصفهان شناسایی کردیم که تماما به شهرداری اعلام شده و توسط شهرداری اخطارها اعلام شده است .  

    وی با بیان اینکه مدیران ساختمان نباید از وظایف خود غافل شوند گفت : قانون وظیفه مدیر یک ساختمان را مشخص کرده است اما این مساله مغفول مانده است .  

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : تنها گرفتن حق شارژ و نظافت در ساختمان بعنوان وظیفه مدیران ساختمان محسوب نمی‌شود ، بلکه بر اساس مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان ایران ، وظیفه اصلی بهره‌برداری از این ساختمان و انطباق آن با استانداردها بر عهده مدیران ساختمان هاست که وظیفه بسیار مهمی محسوب می‌شود . 




    مطالب مرتبط

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

    |

    در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    نظرات کاربران