در حال بارگذاری ...
  • واگذاری مسکن ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن شهرهای جدید رامین و شیرین شهر استان خوزستان

    بهره مندی از تسهیلات یارانه دار ، هزینه کمتر ساخت مسکن ویلایی نسبت به آپارتمانی ، تمایل بیشتر مردم نسبت به واحدهای مسکن ویلایی ، رونق شهرهای جدید و همچنین جبران کمبود زمین دولتی در شهرهای مجاور از جمله مزایای سرمایه گذاری متقاضیان در طرح مسکن ویلایی شهرهای جدید رامین و شیرین شهر است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز طرح واگذاری مسکن ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید رامین و شیرین شهر خبر داد و گفت : این طرح در شورای مسکن استان مصوب شده است .

    محمد حسین پناهی فر با اشاره به سرمایه گذاری های زیادی که طی سال های گذشته در شهرهای جدید رامین و شیرین شهر شده است ، گفت : از آنجایی که اجرای طرح نهضت ملی مسکن بصورت ساخت واحدهای آپارتمانی است ولی متقاضیان شهرهای مجاور شهر جدید رامین و شیرین شهر می توانند با ثبت نام در این دو شهر از مزایای مسکن ویلایی بهره مند شوند .

    وی شهرستان اهواز ، شوشتر ، مسجدسلیمان ، باوی ، کارون ، شادگان و شهرهای زیرمجموعه این شهرستان ها را شهرهای مجاور دو شهر جدید رامین و شیرین شهر برشمرد و گفت : تمام کسانی که در این شش شهرستان متقاضی مسکن ملی هستند و پیش از این در سامانه اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و واجد شرایط مسکن تلقی شده اند در صورت ثبت رد درخواست یا انصراف از شهر مورد تقاضای قبلی ، می توانند اقدام به ثبت نام در طرح مسکن ویلایی در شهر جدید رامین و شهر جدید شیرین شهر نمایند تا مسکن ویلایی به آنان واگذار شود .

    وی متراژ زمین قابل واگذاری ویلایی در شهر جدید رامین و شیرین شهر را تا ۲۵۰ متر برشمرد و ابراز امیدواری کرد با ثبت نام متقاضیان برای گرفتن مسکن ویلایی شاهد رونق دو شهر جدید رامین و شیرین شهر باشیم .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه مسکن ویلایی متقاضیان در شهر جدید رامین و شیرین شهر توسط شرکت شهرهای جدید، ساخته و به متقاضی تحویل داده می شود ، گفت : بهره مندی از تسهیلات یارانه دار ، هزینه کمتر ساخت مسکن ویلایی نسبت به آپارتمانی ، تمایل بیشتر مردم نسبت به واحدهای مسکن ویلایی ، رونق شهرهای جدید و همچنین جبران کمبود زمین دولتی در شهرهای مجاور از جمله مزایای سرمایه گذاری متقاضیان در طرح مسکن ویلایی شهرهای جدید رامین و شیرین شهر است .

    محمد حسین پناهی فر اعلام نمود با توجه به‌ محدودیت تعداد زمین ویلایی در این دو شهر جدید ، اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کرده و وجه اولیه ۴۰ میلیون تومانی به حساب مسدودی اعلامی را واریز کنند و تخصیص زمین به ترتیب بر اساس تاریخ واریز وجه اولیه است .

    وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن طرح واگذاری مسکن ویلایی در شهرهای جدید رامین و شیرین شهر، این دو شهر رونق قابل توجهی خواهند گرفت .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر اولویت شهرستان گتوند ، رسیدگی به مبادی ورودی به شهر و راه‌های اصلی منتهی به شهرهای دیگر این شهرستان است. با تلاش و پیگیری انجام شده، بلوار ورودی شهر به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید . البته ارزش روز این محور ۱۰۰ میلیارد تومان است .

    |

    بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح‌گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در شهرهای ماهشهر ، دزفول ، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته ...

    |

    شرکت‌های واجد شرایط که برای ورود به این طرح تمایل دارند ، می‌توانند ضمن مراجعه مستقیم به معاونت مسکن و ساختمان استان خوزستان طی نامه رسمی ، آمادگی خود را به انضمام سوابق و رزومه اعلام نمایند .

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    نظرات کاربران