در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین ۱۳ هزار و ۲۵۵ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان در داخل محدوده شهرها

    از مجموع ۹۱ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام‌کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ۶۴ هزار نفر حائز شرایط هستند که در این میان سازمان ملی زمین و مسکن موفق به تامین زمین برای ۱۳ هزار و ۲۵۵ واحد مسکونی زمین ، داخل محدوده شهرها شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر طرح‌ها و الگوهای ساخت سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از پروژه‌های در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان از پیشرفت فیزیکی ۳۷.۵ درصدی این پروژه‌ها خبر داد .

    مصطفی مهردادفر با بیان اینکه در سفر یک روزه خود به استان گلستان از پروژه‌های ۴۸۸ واحدی آرامش ، پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان و پروژه ۹۶ واحدی بهارستان گنبدکاووس بازدید کرده است ، گفت : این پروژه‌ها توسط اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و قرارگاه امام حسن عسگری (ع) و با میزان پیشرفت فیزیکی متفاوتی در دست اجرا است که میانگین این پیشرفت‌ها ۳۷.۵ درصد است .

    این مدیر حوزه مسکن در خصوص آمارهای طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان چنین توضیح داد : از مجموع ۹۱ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام‌کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ۶۴ هزار نفر حائز شرایط هستند که در این میان سازمان ملی زمین و مسکن موفق به تامین زمین  برای ۱۳ هزار و ۲۵۵ واحد مسکونی زمین ، داخل محدوده شهرها شده است .

    وی افزود : همچنین برای ۲ هزار و ۶۵۰ واحد نیز در حریم شهرهای این استان زمین شناسایی شده که پس از طی مراحل الحاق به محدوده ، این اراضی هم برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت .

     




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    از ۴۹۱ هزار و ۴۸۵ واحدی که در دست اجراست به تعداد ۲۴۹ هزار و ۳۰۳ واحد روستایی ، ۲۱۰ هزار و ۹۷۷ واحد شهری و مابقی در سایر پروژه‌ها در دست اجراست که در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۶ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی وجود دارد که یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۴۹ نفر تأیید نهایی شده اند . از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۴۱ هزار و ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن با واحد پذیری یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۳۱ واحد ، تامین شده است .

    |

    بنیاد مسکن تعهد کرده است تا از ۴ میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن، یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در شهرها و روستاها عملیاتی و اجرایی کند .

    |

    یکی از موضوعات مهمی که در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شد مسکن‌دار کردن اعضای هیئت علمی ، دانشگاهیان و نخبگان بود که با تفاهم ابتدایی با رؤسای دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های آزاد اسلامی این اراضی برای ساخت مسکن این اقشار اختصاص داده شد .

    |

    نظرات کاربران