در حال بارگذاری ...
  • صدور پروانه اشتغال به کار مهندسین به صورت الکترونیک از طریق سامانه سمپاک

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان تهران از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای آن دسته از متقاضیان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که برای اولین بار متقاضی صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند , امکان بارگذاری مدارک و مستندات را از طریق درگاه spamak.mrud.ir فراهم آورده و به جهت سهولت و شفافیت در کار تمامی اقدامات از طریق این درگاه امکان پذیر است و مهندسان برای این منظور دیگر مراجعه حضوری به سازمان نظام مهندسی نخواهند داشت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : با راه اندازی سامانه جامع و یکپارچه مدیریت پروانه اشتغال به کار مهندسان و معماران تجربی و کاردان ها صدور پروانه اشتغال به صورت الکترونیک نهایی و اجرایی شد .

    خلیل محبت خواه گفت : در راستای اجرای " تبصره ۴ از قانون اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن " و همچنین نظر به ضرورت قانونی ثبت نام از متقاضیان مجوزهای کسب و کار ، صرفاً از مسیر درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir راه اندازی و اجرای سامانه جامع و یکپارچه مدیریت پروانه اشتغال به کار مهندسان و معماران تجربی و کاردان ها با نام اختصاری سپامک در دستور کار دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان  وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و برای مهندسان استان تهران در مرحله اول با صدور ۴۰۰ پروانه عملیاتی شد .

    وی ادامه داد : اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان تهران از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای آن دسته از متقاضیان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که برای اولین بار متقاضی صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند , امکان بارگذاری مدارک و مستندات را از طریق درگاه spamak.mrud.ir فراهم آورده و به جهت سهولت و شفافیت در کار تمامی اقدامات از طریق این درگاه امکان پذیر است و مهندسان برای این منظور دیگر مراجعه حضوری به سازمان نظام مهندسی نخواهند داشت .

    محبت خواه خاطرنشان کرد : در همین راستا اطلاع رسانی به تمامی اعضا از طریق رسانه های خبری ( وبسایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، کارتابل و سامانه عضویت اعضا ، پیامک و سایر مجاری ) صورت پذیرفت و طی جلسات متعدد آنلاین و حضوری با دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی آموزش لازم به کاربران سازمان نظام مهندسی و کاردانی به منظور صدور پروانه های اشتغال به کار ارائه گردیده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان اضافه کرد : لازم به ذکر است با راه اندازی سامانه مذکور تاکنون بارگذاری مدارک بیش از ۴۰۰ پروانه شخص حقیقی از طریق سامانه سپامک انجام شده که مراحل بررسی درخواستهای واصله از طریق سامانه و صدور پروانه های اشتغال در حال انجام است . همچنین تا پایان شهریور ماه سال جاری برای سایر پروانه های اشتغال به کار مهندسی حقیقی و حقوقی شامل تمدید و ارتقاء نیز از طریق همین سامانه این عملیات به مرحله اجرا خواهد رسید .




    مطالب مرتبط

    متقاضیان می‌بایست از پاسخگویی به تلفن‌ها در این خصوص خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع نداده و در این زمینه مراقبت کنند .

    |

    موارد گزارش شده مربوط به شش شهر تهران ، دماوند ، پردیس ، رباط‌کریم ، ملارد و اسلام‌شهر بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای ۲۶۵۴ واحد مسکن حمایتی در شهرهای دماوند ، ملارد ، رباط کریم و اسلامشهر خبر داد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : مشاوران املاک تا پایان روز جاری فرصت دارند مجوزهای کاغذی خود را به الکترونیک (شناسه ...

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    نظرات کاربران