در حال بارگذاری ...
  • تبدیل سند مالکیت ۴۵۰ هکتار اراضی دولتی شهرستان تیران و کرون از دفترچه‌ای به تک برگی

    امسال با برگزاری دو جلسه کمیته کارشناسی برای طرح تفصیلی شهر عسگران ، موارد الحاق به محدوده ، تدقیق محدوده ، اصلاح گذر و بخشی از کاربری‌ها بررسی شدند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت : اسناد دفترچه‌ای ۴۵۰ هکتار اراضی دولتی داخل حریم شهرستان تیران و کرون به سند تک برگی تبدیل شد .

    سعید کاشفی اظهار داشت : این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت کاری خود قرار داده است .  

    وی با بیان اینکه تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود اذعان داشت : امسال با تلاش های بعمل آمده چهار فقره سند دفترچه ای اراضی دولتی داخل حریم به مساحت ۴۵۰ هکتار به اسناد تک برگ تبدیل شد . 

    وی بیان داشت : امسال با برگزاری دو جلسه کمیته کارشناسی برای طرح تفصیلی شهر عسگران ، موارد الحاق به محدوده ، تدقیق محدوده ، اصلاح گذر و بخشی از کاربری‌ها بررسی شدند .  

    کاشفی عنوان کرد : شهرستان تیران و کرون دارای سه شهر (تیران ، رضوانشهر و عسگران) است که در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع برای این شهرها بیش از پنج هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت نام کردند که تا کنون از این تعداد بیش از دو هزار نفر حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند .

     




    مطالب مرتبط

    واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می شود و در سایر شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می گیرد .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می گیرد و می توان این طرح را نمونه ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است ، دانست چرا که نقطه آغاز و پیشرفت این طرح ، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت پروژه هاست .

    |

    سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب کمک به واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید ، استان‌ها و پروژه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی شامل درمانگاه ، مدرسه ، مسجد و سایر از محل صندوق ملی مسکن پرداخت و حمایت شد .

    |

    در حوزه خدمات روبنایی و زیربنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است . همچنین تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار ...

    |

    در حال حاضر در طرح نهضت ملی مسکن شهر بویین میاندشت از اراضی که معادل ۸۴ واحد مسکونی به‌صورت واگذاری گروهی تعریف شده است برای ۷۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ و فونداسیون این واحدها به اتمام رسیده است .

    |

    نظرات کاربران