در حال بارگذاری ...
  • افتتاح حساب بیش از ۲۱ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان آذربایجان شرقی

    مقدار زمین مورد نیاز برای حائزین شرایط ۷۳۷هکتار ( به ازای ۷۰ نفر یک هکتار ) است که در استان ۸۵۴ هکتار تامین زمین انجام شده و استان آذرباجان شرقی جز استان‌هایی است که ۱۱۷ هکتار بیشتر از نیاز استان تامین زمین انجام داده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اعلام افتتاح حساب بیش از ۲۱ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن از تامین ۸۵۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن در استان خبر داد .

    امیر بخشی زاده در مورد عملکرد یکساله استان در حوزه مسکن و شهرسازی گفت : کل متقاضی ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ۲۷۱ هزار و ۳۶۰ نفر بوده است که از این تعداد ۲۵۶ هزار و ۸۶۷ تعیین تکلیف شده اند و۵۱ هزار و ۶۱۷ نفر واجد شرایط هستند و ۵۰ هزار و ۴۲۹نفر حائز شرایط  فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص) اعلام شده اند و ۳۷ هزار و ۱۲۴ نفر تایید نهایی شدند .

    وی در ادامه گفت : ۲۱هزار و ۱۰۵ متقاضی افتتاح حساب انجام داده که از این تعداد۱۳ هزار۸۵۵ نفرمتقاضی دارای آورده  بالای۴۰ میلیون تومان هستند . تاکنون برای ۱۰هزار و ۴۶۷ متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام  اینکه تامین زمین برای ۶۱ هزارو ۷۸۲ واحد مسکونی انجام شده است ، بیان کرد : مقدار زمین مورد نیاز برای حائزین شرایط ۷۳۷هکتار ( به ازای ۷۰ نفر یک هکتار ) است که در استان ۸۵۴ هکتار تامین زمین انجام شده و استان آذرباجان شرقی جز استان‌هایی است که ۱۱۷ هکتار بیشتر از نیاز استان تامین زمین انجام داده است . در طرح نهضت ملی و با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۱۶۵۷ متقاضی دارای سه فرزند و بیشتر ثبت نام کرده اند . تعداد واحدهای ثبت شده در قالب خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن۱۷ هزار و ۳۶۲ واحد اعلام شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان در مورد عملیات اجرایی پروژه ها نیز گفت : برای ۱۱هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی قرار با سازنده صورت گرفته است و ۵۱۳۹ واحد مسکونی دارای قرارداد مشارکت مدنی ثبت شده است . تعداد۷ هزارو ۱۱۸ واحد مسکونی پروانه ساختمانی خود را اخذ کرده اند و و ۸۱۱۷ واحد مسکونی در مرحله فونداسیون است .

    وی تعداد واحد دارای اسکلت و سقف را ۵ هزار و ۴۵۹ واحد برشمرد و افزود : سفت کاری ۱۸۸۳ واحد مسکونی انجام شده و ۱۲۰ واحد در مرحله نازک کاری است و ۱۶ واحد نیز در مرحله کارهای پایانی است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی کل پروژه ها در حدود ۲۵ درصد است ، خاطرنشان کرد : فاز اول تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان انشاا... طی سال آتی خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    امروز خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در اداره کل و رفع موانع و مشکلات ، پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است و با بررسی و ارزیابی های صورت گرفته، پیشرفت اجرایی پروژه چشمگیر است اما باید همچنان به آن سرعت داد تا در کم ترین زمان ممکن متقاضیان بتوانند واحدهای مسکونی خود را تحویل ...

    |

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر ، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات ، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده ، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان ، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در حاشیه سفر شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان بن ، آیین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت شهر ...

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    نظرات کاربران