در حال بارگذاری ...
  • انتصاب معاون مسکن و ساختمان و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن

    وی سابقه مشاور وزیر مسکن و شهرسازی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ (دوران وزارت آقای سعیدی‌کیا و آقای نیکزاد) و همچنین سابقه مشاور وزیر راه و شهرسازی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ (دوران وزارت آقای نیکزاد) را در کارنامه دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی طی حکمی هادی عباسی اصل را به سمت معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و قائم مقام خود در نهضت ملی مسکن منصوب کرد .

    در حکم وزیر راه و شهرسازی خطاب به معاون جدید مسکن و ساختمان این وزارتخانه آمده است :

    جناب آقای‌ هادی عباسی اصل

    با سلام

    با توجه به سوابق ارزشمند علمی ، مدیریتی ، تعهد و سوابق اجرایی جنابعالی ، به موجب این حکم شما را به سمت «معاون مسکن و ساختمان و قائم مقام اینجانب در نهضت ملی مسکن» منصوب می‌نمایم .

    با توجه به تکالیف قانونی وزارت راه و شهرسازی به موجب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون جهش تولید مسکن ، مهم‌ترین ماموریت ما در دولت ، تولید و عرضه مسکن است و مسکن در حیات فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه جایگاه ویژه‌ای دارد . بر این اساس ضروری است با استفاده از تجارب طرح‌های قبلی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها نسبت به موارد ذیل اهتمام ویژه داشته باشید :

    ۱ - بسیج تمامی امکانات وزارت راه و شهرسازی ، بانک مسکن ، بنیاد مسکن و ظرفیت‌های مردمی برای تحقق اهداف دولت در زمینه احداث مسکن ، پیشبرد عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ، اتمام پروژه‌های باقی مانده از مسکن مهر و اقدام ملی و مبارزه با سوداگری در بخش زمین و مسکن و تبدیل مسکن از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی بادوام .

    ۲ - تدوین قوانین و مقررات به منظور افزایش ایمنی ، رفاه ، کیفیت و حمایت از حقوق شهروندان ، تجدید ساختار حرفه مهندسی در کلیه رشته‌های مرتبط با بخش مسکن ، انتقال آخرین فناوری‌های نوین مهندسی و تکنولوژی روز صنعت ساختمان به داخل کشور ، بازسازی رابطه صلاحیت حرفه‌ای با نظام مقررات نظارتی دولت ، نظارت بر اجرای صحیح قانون نظام مهندسی و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل قیمت بخش مسکن و اجاره بها .

    ۳ - ایجاد تحول در فرآیندهای طرح نهضت ملی مسکن

    به منظور موفقیت در اجرای تکالیف قانونی و ماموریت وزارت متبوع ، ضمن حمایت کامل اینجانب از جنابعالی، کلیه معاونین و مدیران عامل محترم سازمان‌ها ، ‌شرکت‌ها ، ادارات تابعه ، بنیاد مسکن و بانک مسکن با شما همکاری کامل خواهند داشت . تصمیمات جنابعالی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار در بخش مسکن برای کلیه معاونین، مدیران و ادارات تابعه لازم‌الاجراست . بدیهی است ارسال گزارش اقدامات انجام شده در بخش مسکن هر دو هفته یک بار الزامی است .

    امید است با اتکال به خداوند متعال ، رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ، سیاست‌ها و تاکیدات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در خصوص تولید و عرضه مسکن و همچنین تامین مسکن حمایتی در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید .

    توفیق روزافزون جنابعالی را از خداوند متعال خواهانم .

    بر اساس همین گزارش ، ‌هادی عباسی دارای مدرک مهندسی مکانیک طراحی جامدات از دانشکده فنی دانشگاه تهران در سال ۱۳۸۲ و کارشناسی ارشد اقتصادی نظری از دانشگاه شهید بهشتی را بوده و هم اکنون نیز دانشجوی دکتری اقتصاد پولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و  تحقیقات است . عباسی طی سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳ معاون علمی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بوده است .

    وی سابقه مشاور وزیر مسکن و شهرسازی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ (دوران وزارت آقای سعیدی‌کیا و آقای نیکزاد) و همچنین سابقه مشاور وزیر راه و شهرسازی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ (دوران وزارت آقای نیکزاد) را در کارنامه دارد .

    از دیگر سوابق وی می‌توان به نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در بانک مسکن از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۲ ، نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در امور تعاونی‌های مسکن مهر از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲، نماینده وزیر راه و شهر سازی در ستاد پشتیبانی و هماهنگی امور مساجد از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۲ و عضو شورای سیاست گذاری مرکز مطالعات تکنولوژی اشاره کرد .

    هادی عباسی از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۴ مدیریت اقتصاد دانش بنیان مرکز همکاری‌های فناوری ریاست جمهوری را برعهده داشت و از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۶ قائم مقام معاونت پژوهش و توسعه نوآوری مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری بوده است .




    مطالب مرتبط

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری ، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری که در محل ساختمان دادمان با موضوع ارایه گزارشی از ...

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران