در حال بارگذاری ...
  • در حال حاضر ۱۰۴ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور در حال ساخت است

    در حال حاضر ۱۰۴ هزار واحد در کل نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و نیروی انتطامی در حال ساخت است و امیدواریم با سرعت گرفتن ساخت مسکن ، بتوانیم به ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشورمان برسیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : در حال حاضر ۱۰۴ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور در حال ساخت است و امیدواریم با سرعت گرفتن ساخت مسکن ، بتوانیم به ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشورمان برسیم .

    مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۳۵۷ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد تعاون ارتش و وزارت راه و شهرسازی پیش با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در محل بنیاد تعادون ارتش به صورت ویدئو کنفرانسی در ۵ شهر کشور برگزار شد .

    رستم قاسمی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی کسانی که پروژه یادشده را به مرحله شروع عملیات اجرایی رسانده‌اند ، گفت : در حال حاضر ۱۰۴ هزار واحد در کل نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و نیروی انتطامی در حال ساخت است و امیدواریم با سرعت گرفتن ساخت مسکن ، بتوانیم به ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشورمان برسیم .

    وی در ادامه عنوان کرد : ما ۲۰ شهر جدید در کشور داریم و ساخت ۲۰ شهر و شهرک جدید هم مصوب شده است که ساخت آنها می‌تواند بخش زیادی از مشکلات حوزه مسکن ما را حل کند . در شهرهایی که زمین داریم و اتفاقا تعدادشان هم کم نیست ، ما تسهیلات به متقاضان می‌دهیم و آنها می‌توانند برای خودشان خانه‌های ۲۰۰ متری و به صورت ویلایی (یک طبقه یا دو طبقه) بسازند .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما یقین داریم که می‌توانیم ظرف ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی بسازیم ، اضافه کرد : انشاءالله با پتانسیل و توان خوبی که در معاون جدید مسکن و ساختمان وزارت راه وجود دارد، این امر شدنی است و محقق می‌شود .

    قاسمی که در حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش صحبت می‌کرد ، گفت : بعضی از زمین‌های ارتش زمین‌های گران‌قیمتی است و می‌توانید با استفاده از مولدسازی ، از پول آن برای استفاده کارکنان ارتش استفاده کنید . ما هم در جاهایی که زمین داریم ، آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم و هیچگونه محدودیتی هم در این رابطه نداریم . زمین‌های ما مجانی است . بعضی جاها هم که زمین نداریم ، از ارتش انتظار داریم که واحدهای مسکونی را در زمین‌های خودش بسازد .

    وی با بیان اینکه موارد خوبی در شورای عالی مسکن از تصویب گذشته و دست این وزارتخانه برای کمک به خانه‌دار شدن کادر نیروهای مسلح کشور باز است ، ابراز امیدواری کرد تا ۴ سال آینده کسی نباشد در نیروهای مسلح که مسکن نداشته باشد و گفت : تنها انتظار ما از شما این است که به ساخت واحد ا ، سرعت بدهید .

    همچنین در این مراسم ، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، گفت : به عنوان یک فرد ناظر که از بیرون به وظایف و فعالیت‌ها و اقدامات وزارت راه و شهرسازی نگاه می‌کنم ، باید اعتراف کنم اقداماتی که وزیر محترم راه و شهرسازی سرلوحه کار خودش قرار داده، اقداماتی جهادی و الهی است و البته از وزیری جهادی و ولایی و ایثارگر ، جز این هم انتظاری نیست .

    وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب برای رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان نیروهای مسلح و نزاجا ، افزود : ما تلاش کرده‌ایم گام‌هایی برای خانه‌دار کردن کارکنان نیروهای مسلح برداریم . در حال حاضر برای تامین منابع مالی ساخت ۲۳ هزار خانه سازمانی برای کارکنان ، از تهاتر استفاده می‌کنیم و انشاءالله با همتی که شکل گرفته است ، در همین مدت بتوانیم کارکنان نیروی زمینی ارتش را صاحب خانه کنیم .

    در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت این ۲۳۵۷ واحد مسکونی ، همچنین علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : به حول و قوه الهی امروز عملیات اجرایی ۱۶۰۷ واحد مسکونی در شهرهای جدید بهارستان (در اصفهان) ، صدرا (در فارس) و مهاجران (در مرکزی) آغاز خواهد شد .

    وی همچنین از حصول توافق با ارتش برای واگذاری ۴۴۵ هکتار اراضی در پرند برای ساخت بالغ بر ۲۱۰۰ واحد مسکونی در فاز نخست این اراضی در پرند خبر داد و ابراز امیدواری کرد به زودی کلنگ شروع عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیز به زمین زده شود .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری‌های جدید در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ، از فرمانده نیروی زمینی ارتش خواست تا در ساخت واحدهای یادشده برای کارکنان ارتش از صنعتی‌سازی استفاده شود که مورد استقبال سرتیپ حیدری قرار گرفت .

    هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه تمامی امکانات لازم در این وزارتخانه برای حل معضل مسکن در کشور بسیج شده است ، از مسئولان عالیرتبه در نیروهای مسلح خواست تا نسبت به استفاده از ظرفیت بانک سپه (بانک عامل نیروهای مسلح) برای استفاده از تسهیلات جهت ساخت واحدهای مسکونی کارکنان ارتش استفاده شود .

    در این مراسم همچنین رئیس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بجز ۶۴ هزار واحد مسکونی در حال ساخت برای کارکنان نیروهای مسلح ، ۱۰۰ هزار واحد دیگر هم آماده توافق است، گفت: تاکنون ساخت نیمی از سهم واحدهای طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح را ارتش تقبل کرده و در حال ساخت آنهاست .

    در پایان این مراسم ، ضمن امضای تفاهمنامه میان رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ، عملیات اجرایی ساخت ۲۳۵۷ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد تعاون ارتش و وزارت راه و شهرسازی به صورت ویدئو کنفرانسی در شهرهای یاد شده برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان را در سوابق فعالیتی خود دارد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

    |

    از ۱۹۰۳۷۳ متقاضی تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۱۱۹۶۰۲ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و به پروژه های مسکن تهران متصل شده اند که شامل پروژه های اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند و پردیس می‌شود .

    |

    ساخت پروژه ۱۵۰ واحدی انبوه ساز توسط انجمن خیرین مسکن ساز مهدیشهر از دیگر اقدامات در راستای تامین مسکن در این شهرستان است .

    |

    نظرات کاربران