در حال بارگذاری ...
  • تامین ۹۰ درصد اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان فارس با الحاق اراضی و ایجاد شهرک‌های منفصل شهری

    سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که در تمامی شهرهای کشور که زمین وجود دارد اراضی را به شکل تک ویلایی به مردم واگذار کند . در بسیاری از شهرهای جنوبی و شهرهای کوچک استان فارس امکان واگذاری زمین هایی به شکل ویلایی به مردم وجود دارد تا مردم خود اقدام به ساخت و ساز کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۹۰ درصد اراضی نهضت ملی فارس با الحاق اراضی به شهر و ایجاد شهرک‌های منفصل شهری تامین می‌شود .

    رستم قاسمی طی سفر به استان فارس در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه هدف سفر امروز به استان فارس بررسی وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بود ، گفت : جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس ، رییس کمیسیون عمران مجلس و استاندار تشکیل شد . در این جلسه تصمیماتی برای الحاق برخی زمین‌ها به شهر شیراز و ایجاد شهرک‌های منفصل اطراف شیراز گرفته شد . در این جلسه مقرر شد تا برخی از شهرها به شهرهای استان فارس ملحق شوند .

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : با تصمیماتی که امروز در خصوص الحاق اراضی به شهرهای استان گرفته شد بیش از ۹۰ درصد زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس تامین می‌شود . مقرر شد تا چهار شهرک جدید با الحاق به محدوده منفصل شهری شیراز ساخت و ساز در آنها انجام شود . همچنین برخی از بخش‌های اطراف شیراز از جمله فساء به شهر متصل شدند . با اینکار بخش قابل توجهی از زمین های متقاضیان نهضت ملی شهر شیراز تامین می‌شود .

    قاسمی تصریح کرد : سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که در تمامی شهرهای کشور که زمین وجود دارد اراضی را به شکل تک ویلایی به مردم واگذار کند . در بسیاری از شهرهای جنوبی و شهرهای کوچک استان فارس امکان واگذاری زمین هایی به شکل ویلایی به مردم وجود دارد تا مردم خود اقدام به ساخت و ساز کنند .  

    وی ادامه داد : در مورد روستاها نیز در شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصویب شد تا شرایط اسکان در روستاها برداشته شود و در حریم روستاها زمین رایگان به مردم واگذار شود که این واگذاری همراه با ارایه تسهیلات ساخت ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد است . 




    مطالب مرتبط

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    احمد نیکخواه نائینی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت است و از سال ۱۳۸۸ در معاونت معماری و شهرسازی مشغول به خدمت بوده است . وی همچنین در دولت های یازدهم و دوازدهم و در ابتدای دولت سیزدهم در سمت مدیرکل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری فعالیت داشته است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کرمانشاه مصوبه شورا را در خصوص الحاق اراضی پشته کش به ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    نظرات کاربران