در حال بارگذاری ...
  • اخذ سند تک برگ ۱۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان

    با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از تثبیت مالکیت و اخذ سند تک برگ یکهزار و ۳۰۰ هکتار اراضی دولتی این شهرستان خبر داد .

    مجتبی آراسته اظهار داشت : در راستای اجرای قانون حدنگار ، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی ، اخذ اسناد تک برگی از اولویت‌های کاری این اداره بوده است . براین اساس و مطابق با سیاست گذاری های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، سند تک برگ یکهزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان به نام دولت و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان افزود : از این میزان ، ۸۰۰ هکتار از اراضی دارای سند دفترچه ای بودند که با پیگیری‌ها و اقدامات بعمل آمده به اسناد تک برگی تبدیل شدند .  

    وی با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است ، گفت : با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .  

    آراسته با اشاره به اراضی دولتی واگذار شده در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهری اذعان داشت : در راستای تخصیص زمین به ادارات ، شهرداری‌ها ، دستگاه‌های اجرایی و ... از جمله آموزش و پرورش ، آب و فاضلاب ، سازمان انتقال خون ، صنعت معدن و تجارت ، منطقه ویژه اقتصادی ، خیرین مسکن ساز و ... پیگیری‌های لازم انجام پذیرفته است . 




    مطالب مرتبط

    اجرای طرح‌های تشدید حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان و همچنین پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان موجب امنیت پایدار در راستای حفظ بیت‌المال در این حوزه شده است .

    |

    بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است که هدف آن حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی است .

    |

    این سایت در مجاورت پروژه مسکن مهر پردیس شاهین شهر ، قرار دارد . پروژه احداث ۲ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی بخشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این سایت است که پروانه ساختمانی آنها اخذ و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

    |

    پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، سهم استان اصفهان ، ساخت ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد مسکونی است .

    |

    نظرات کاربران