در حال بارگذاری ...
  • تلاش برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی

    در خصوص تامین اراضی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر طرح نهضت ملی مسکن ، جلسات کمیسیون ماده ۵ برگزار و جلسات شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی شهرسازی و معماری نیز برگزاری و پشت سر گذاشته شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم بر تلاش وزارتخانه برای رفع مشکلات تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی تاکید کرد و گفت : گزارش پیشرفت سامانه ملی املاک و اسکان و سایر سامانه‌ها در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد .

    رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری نشست مشترک مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت راه  و شهرسازی در محل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد : برخی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ نگرانی‌هایی در خصوص پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن ، پیشرفت سامانه ملی املاک و اسکان و سایر بخش‌های مسئولیتی وزارتخانه در بخش‌های حمل و نقل هوایی ، پروازها و سامانه‌های جاده‌ای داشتند که در خصوص تمامی موضوعات بحث و تبادل نظر انجام شد .

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : دعوت کردیم تا به منظور در اختیار گذاشتن اطلاعات کامل تر از تمامی مسائل مربوط به وزارت راه و شهرسازی و دغدغه‌های موجود ، اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در جلسه‌ای در ساختمان دادمان حضور به هم برسانند . مقرر شد تا در نشست آتی در وزارت راه و شهرسازی ، اطلاعات کاملتر در خصوص پیشرفت بخش های مختلف و مورد سوال در اختیار نمایندگان قرار بگیرد . همچنین مقرر شد تا در خصوص رفع نواقص احتمالی در زمان تعیین شده در توافق با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اقدام لازم انجام گیرد .

    تلاش برای رفع مشکلات تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان‌های شمالی

    عضو کابینه دولت سیزدهم در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توضیح داد : هم اکنون عملیات اجرایی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن شروع شده و اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر نیز آماده بارگذاری است .

    به گفته قاسمی ، در خصوص تامین اراضی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دیگر طرح نهضت ملی مسکن ، جلسات کمیسیون ماده ۵ برگزار و جلسات شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی شهرسازی و معماری نیز برگزاری و پشت سر گذاشته شده است .

    وی با تاکید بر رفع مشکلات مربوط به تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بخشی از مشکلات تامین اراضی باقیمانده را مربوط به استان‌های شمالی و اراضی که کاربری کشاورزی دارند عنوان کرد و بر تلاش برای رفع موانع موجود در تامین اراضی اجرای طرح تاکید کرد .




    مطالب مرتبط

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران