در حال بارگذاری ...
  • کلنگ‌زنی ۴٠ هزار و ۶٢ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شیراز با حضور وزیر راه و شهرسازی

    در استان فارس نیز حرکت جدی و خوبی در بحث نهضت ملی مسکن آغاز شده و امروز شاهد آغاز ساخت بیش از ۴٠ هزار واحد در این استان هستیم . امسال شرایط اجاره مسکن در کشور مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد و اگر عرضه را افزایش ندهیم این مشکل تشدید خواهد شد و لذا باید مسکن تولید کنیم تا قیمت اجاره هم کاهش یابد . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ساخت ۴٠ هزار و ۶٢ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن فارس در شیراز طی مراسم کلنگ‌زنی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد .

    رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس در مراسم کلنگ‌زنی ساخت ۴٠ هزار و ۶٢ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شیراز ضمن تسلیت حادثه تروریستی شاهچراغ اظهار کرد : با توجه به ساخته نشدن مسکن طی هشت سال گذشته ، امروز فاصله عرضه و تقاضا در بازار مسکن بسیار زیاد است و باید حوزه مسکن را با یک جهش جدی همراه کنیم . در دولت‌های نهم و دهم ساخت ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار واحد در قالب طرح مسکن مهر آغاز شد که بعد از ۱۵ سال ۲۲۰ هزار واحد آن نیمه تمام مانده است و می‌کوشیم تا پایان سال بخش عمده‌ای از آن را تحویل دهیم . 

    قاسمی ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال را امری شدنی دانست و گفت : تاکنون یک و نیم ملیون واحد در دست اجرا قرار دارد و تا پایان سال به ٢ و نیم میلیون واحد خواهد رسید . 

    وی خاطر نشان کرد : در استان فارس نیز حرکت جدی و خوبی در بحث نهضت ملی مسکن آغاز شده و امروز شاهد آغاز ساخت بیش از ۴٠ هزار واحد در این استان هستیم . امسال شرایط اجاره مسکن در کشور مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد و اگر عرضه را افزایش ندهیم این مشکل تشدید خواهد شد و لذا باید مسکن تولید کنیم تا قیمت اجاره هم کاهش یابد . 

    قاسمی گفت : سیاست ما این است که در شهرهایی که زمین داریم مجوز ویلایی و یک طبقه به مردم بدهیم چرا که ساخت بلوک‌های چند طبقه در برخی شهرهای کوچک به لحاظ اجتماعی مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است . یک عقب ماندگی جدی در حوزه مسکن استان فارس داشتیم اما طی یک ماه گذشته تلاش‌ها و تغییرات خوبی از سوی مدیران بخش مسکن استان فارس انجام شده که قابل قدردانی است .

    وزیر راه و شهرسازی گفت : سیاست ما این است که در شهرهایی که زمین به اندازه کافی وجود دارد ، واحدهای یک طبقه ساخته شود یا با واگذاری زمین و پرداخت وام به مردم ساخت مسکن را بر عهده خودشان بگذاریم که می‌توانند مسکن تدریجی هم بسازند .

    قاسمی از تحویل حدود ۶۰ هزار واحد یک طبقه به مردم در یزد طی هفته آینده خبر داد و افزود : از سوی دیگر به خودمالک‌ها هم وام، پروانه ساخت و تسهیلات پرداخت می‌شود و خودمالک‌ها می‌توانند واحدها را پس از ساخت به صورت آزاد به فروش برسانند .




    مطالب مرتبط

    اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    نظرات کاربران