در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بازآفرینی شهری استان خراسان جنوبی

    از دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها درخواست داریم در اجرای پروژه‌های بازآفرینی نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوان در سفرهای بعدی رئیس جمهور نیز برای دریافت اعتبار بازآفرینی شهرها اقدام کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : در مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بازآفرینی شهری از محل سفر اول رئیس جمهور به راه و شهرسازی استان اختصاص یافت .

    وحید داعی گفت : به ترتیب ۱۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ، ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع استانی و ۱۰ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی از محل فروش اموال و املاک در سطح استان برای سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است . سهم سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۰ برای ۶ پروژه با پیشرفت ۴۰ درصدی تخصیص یافته و جذب شده و سهم ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی نیز تصویب و در دست ابلاغ است .

    وی عنوان کرد : ۱۰ میلیارد تومان سهم شرکت بازآفرینی شهری بوده که باید از محل فروش اموال و املاک در سطح استان تامین شود لذا فهرست پروژه‌ها به این شرکت ارسال شده و در حال فروش هستیم که بعد از تامین اعتبار اختصاص داده خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری در سال جاری خبر داد و گفت : این مبلغ هم به ترتیب ۲۵ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه و ۲۵ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تخصیص می‌یابد . چون مصوبه در ۹ مهر امسال ابلاغ شده هنوز اقدامی برای آن انجام نشده است .

    داعی با تاکید بر اینکه در پروژه‌های بازآفرینی شهری اصل بر مشارکت است افزود : از دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها درخواست داریم در اجرای پروژه‌های بازآفرینی نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوان در سفرهای بعدی رئیس جمهور نیز برای دریافت اعتبار بازآفرینی شهرها اقدام کرد .

    لازم بذکر است استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و دارای ۳۱ شهر است .




    مطالب مرتبط

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

    |

    تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    |

    نظرات کاربران