در حال بارگذاری ...
  • دستورات ویژه رئیس جمهور برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین چابهار

    متاسفانه در بافت شهر و حاشیه شهر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و با قابلیت تجاری و اقتصادی بالا و منطقه‌ای راهبردی ، مردم بدون امکانات اولیه در کپر سکونت دارند بنابراین با حضور در این منطقه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، شهرداری ، مسئولان حوزه زمین و مسکن و اعضای شورای اداری مقرر شد اقدامات مناسب برای رفاه مردم این مناطق انجام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت : رئیس جمهور برای ساماندهی مناطق حاشیه نشینی چابهار و بهره‌مندی مردم از مسکن مناسب ، امکانات آب و برق ، مدرسه و بهداشت و صدور سند مالکیت دستورات ویژه‌ای را صادر کردند که این دستورات در حال انجام است .

    حجت عبدالملکی در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه نشین چابهار اظهار داشت : به دلیل اهمیت موضوع نخستین بازدید از حاشیه نشینی شهر چابهار انجام شده و از نزدیک با حضور در بافت فرسوده شهر و حاشیه آن بازدید و در جریان مسائل و مشکلات هزاران نفر از مردم که در شرایط سخت در سکونتگاه‌های نامناسب و کپر زندگی می‌کردند ، قرار گرفتم . متاسفانه در بافت شهر و حاشیه شهر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و با قابلیت تجاری و اقتصادی بالا و منطقه‌ای راهبردی ، مردم بدون امکانات اولیه در کپر سکونت دارند بنابراین با حضور در این منطقه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر ، شهرداری ، مسئولان حوزه زمین و مسکن و اعضای شورای اداری مقرر شد اقدامات مناسب برای رفاه مردم این مناطق انجام شود .

     وی با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور به چابهار ، خاطرنشان کرد : یک مجموعه مسکونی یک‌هزار واحدی در مناطق حاشیه نشین چابهار در حال ساخت است که با پیشرفت ۴۰ درصد بزودی آماده تحویل به مردم می‌شود و علاوه‌بر آن ساماندهی این مناطق و بهره‌مندی از امکانات اولیه نیز در حال برنامه ریزی و انجام است . به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار هماهنگی و دستورات لازم داده شد تا مشکلات مردم در حوزه برق، آب و سند مالکیت را مرتفع تا مردم بتوانند به خوبی در این مناطق سکونت داشته باشند .

    عبدالملکی تصریح کرد : با شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز هماهنگی لازم انجام شد و قرار است کوچه، خیابان و سایر زیرساخت‌های لازم را با هماهنگی منطقه آزاد مشخص و برنامه ریزی کنند تا مشکلات مردم این منطقه به حداقل برسد .

    وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی باید با هماهنگی هم برای ساماندهی حاشیه نشینی شهر چابهار تلاش کنند تا سریعا شاهد امکانات لازم زندگی باشیم ، افزود : رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور برای توسعه سواحل مکران تاکید دارند و طرح‌های بزرگ زیرساختی در حال اجراست .




    نظرات کاربران