در حال بارگذاری ...
  • اجرای دقیق و مطلوب طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در اولویت است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان ضمن بازدید از روند اجرای این طرح ، در نشستی با جمعی از سازندگان و انبوه سازان مسکن گفت : اجرای مطلوب و مطابق با برنامه زمان بندی طرح نهضت ملی مسکن استان در اولویت قرار دارد .

    علیرضا قاری‌قرآن از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان و پیشرفت فیزیکی این پروژه بازدید بعمل آورد .  

    در طی این بازدید مسائل و مشکلات اجرایی احصا و در جلسه‌ای با جمعی از سازندگان و انبوه سازان مسکن ضمن بررسی موانع ، راهکارهای عملی جهت شتاب بخشی به عملیات اجرایی این طرح ارائه شد .  

    در این جلسه ضمن قرائت صورتجلسه قبلی ، موارد به صورت دقیق و ریزبینانه مورد پیگیری قرار گرفت و مباحثی که نیاز به مصوبه شورای مسکن داشت احصا شدند .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ، پس از استماع موارد مطرح شده توسط نمایندگان سازندگان و انبوه‌سازان مسکن اظهار داشت : روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان نسبت به برنامه زمان‌بندی ، وضعیت قابل قبول دارد .  

    وی با اشاره به اینکه بخشی از برنامه در نظر گرفته شده برای این شهر در فاز ساخت و اجرایی قرار دارد گفت : گام دوم این پروژه از اولویت‌های اساسی است که می‌بایست در روند آن تسریع شود .   

    قاری‌قرآن با بیان اینکه این جلسه ، ششمین جلسه بررسی پیشرفت فیزیکی و رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان است اذعان داشت : هدف از برگزاری این جلسات ، هماهنگی برای رفع مسائل کلی در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن است اما برای رفع برخی مسائل فنی و تخصصی می‌بایست جلساتی با فاصله زمانی کوتاه تر و مداوم در مجموعه برگزار تا مشکلات حل و فصل شود .  

    وی بیان داشت : مبحث برق مصرفی این پروژه در شهر جدید بهارستان طی این نشست مطرح شد که در راستای سرعت بخشی آن برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم بعمل آمد .  

    گفتنی است در این جلسه موضوعات و مباحث پیرامون خدمات زیربنایی ، نظام مهندسی ، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک ، روند اجرای قراردادها و برنامه زمان بندی مطرح و جهت رفع مشکلات بررسی و برنامه‌ریزی لازم بعمل آمد .




    مطالب مرتبط

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    نظرات کاربران