در حال بارگذاری ...
  • واگذاری ۱۳۲ هکتار زمین به صورت رایگان به شهرداری تبریز برای احداث ۷۰۰۰ واحد مسکونی

    برای واحدهای مسکونی که در شهرک جوانان توسط شهرداری احداث خواهد شد امکان برخورداری از تسهیلات وام بافت‌های ناکارآمد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری بانک مسکن فراهم شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت : اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی برای احداث ۷۰۰۰ واحد مسکونی ، ۱۳۲ هکتار زمین بصورت رایگان در قالب تفاهم‌نامه به شهرداری تبریز واگذار کرد .

    بخشی زاده از واگذاری زمین بصورت رایگان از اراضی شهرک جوانان به مقدار ۱۳۲ هکتار در قالب تفاهم‌نامه فی مابین جهت احداث واحدهای مسکونی برای ساماندهی ، جابجایی و اسکان مجدد منطقه ۴۸ هکتاری پرخطر ساکنین مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی پهنه شمالی تبریز از اراضی ملی تحت اختیار اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری تبریز خبر داد .

    وی افزود : اراضی شهرک جوانان جزوء اراضی ملی بوده و به استناد ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و ماده ۹ آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار طی پیگیری های مستمر و حمایت های استاندار محترم و با تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری به محدوده شهر تبریز الحاق گردیده و در جهت احداث واحد های مسکونی در اختیار شهرداری تبریز قرار داده شد .

    بخشی‌زاده ادامه داد : برای واحدهای مسکونی که در شهرک جوانان توسط شهرداری احداث خواهد شد امکان برخورداری از تسهیلات وام بافت‌های ناکارآمد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری بانک مسکن فراهم شده است .

    لازم به ذکر است که ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و منطقه پرخطر در معرض زلزله یکی از مصوبات سفر ریئس جمهور محترم و هیات دولت به آذربایجان شرقی است .




    مطالب مرتبط

    اجرای طرح‌های تشدید حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان و همچنین پشتیبانی خوب مجموعه قضایی و انتظامی استان اصفهان موجب امنیت پایدار در راستای حفظ بیت‌المال در این حوزه شده است .

    |

    با توجه به ماده ۵۴ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم ، چنانچه واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در هر سال مالیاتی جمعاً افزون بر ۱۲۰ روز ساکن نداشته باشند ، به عنوان خانه خالی شناسایی خواهند شد و در صورت عدم خوداظهاری فرد ، مشمول مالیات خانه‌های خالی خواهند ...

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    ارزش این اراضی بیش از ۵۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که با هوشیاری و اقدامات به موقع رفع تصرف شد . با تلاش و همت کارکنان یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و پشتیبانی عوامل انتظامی این میزان رفع تصرف در شهرهای استان اجرا و اقدامات لازم به عمل آمد .

    |

    در سکونتگاه‌های غیررسمی سه نوع پروژه شامل پروژه‌های احداث مسکن بند« ی» ، پروژه‌های عمرانی – اجرایی بازآفرینی و پروژه‌های توانمندسازی و در بافت‌های فرسوده نیز پروژه‌های محرک توسعه در دست انجام است . پروژه شهرک جوانان و اراضی اسدگولی از جمله پروژه‌های جابه‌جایی ساکنان ...

    |

    نظرات کاربران