در حال بارگذاری ...
  • بازگشت ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان قمصر به بیت‌المال

    در صورت مشاهده هرگونه تعرض به اراضی ملی با سامانه تلفنی ۱۶۵۶ تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به رفع تصرف اقدام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت : با دقت و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ، ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی و دولتی این شهرستان به بیت المال بازگردانده شد .

    مجتبی آراسته اظهار داشت : به دنبال اعلام گزارشی مبنی بر تصرف قسمتی از اراضی متعلق به دولت واقع در شهر قمصر توسط افرادی سودجو ، عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بلافاصله وارد عمل شدند . زمین‌خواران اقدام به تسطیح و دیوارکشی دامنه کوه به مساحت دو هزار مترمربع نموده بودند که کارشناسان حقوقی اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان ضمن طرح شکایت به دادستانی شهرستان، دستور امحای آثار تصرف را اخذ کردند .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اذعان داشت : با تلاش و همت عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در این شهرستان ضمن هماهنگی با پاسگاه مربوطه ، زمین ملی رفع تصرف و بیت المال بازگردانده شد . ارزش این اراضی رفع تصرف شده ۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است .  

    آراسته از عموم مردم شهرستان کاشان درخواست کرد : در صورت مشاهده هرگونه تعرض به اراضی ملی با سامانه تلفنی ۱۶۵۶ تماس گرفته و مراتب را اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به رفع تصرف اقدام شود . پیگیری مستمر در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف این مناطق ، عملیات رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به مساحت دو هزار مترمربع در شهر قمصر انجام پذیرفت . 




    مطالب مرتبط

    در ۳ سال اخیر ، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان ، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد . بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است .

    |

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    ارزش این اراضی بیش از ۵۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که با هوشیاری و اقدامات به موقع رفع تصرف شد . با تلاش و همت کارکنان یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و پشتیبانی عوامل انتظامی این میزان رفع تصرف در شهرهای استان اجرا و اقدامات لازم به عمل آمد .

    |

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد ، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی ، محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

    |

    نظرات کاربران