در حال بارگذاری ...
  • اخذ پروانه ساختمانی بیش از ۱۷۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

    به لطف خدا طرح نهضت ملی مسکن در اکثر نقاط استان اصفهان به مرحله اجرا رسیده و با تلاش های بعمل آمده در راستای سرعت بخشی به این طرح ، تا کنون برای بیش از ۱۷ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : طرح نهضت ملی مسکن در اکثر نقاط استان اصفهان به مرحله اجرا رسیده و تا کنون برای بیش از ۱۷ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    علیرضا قاری‌قرآن در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴۲۲ هزار نفر براساس ثبت‌نام‌های به عمل آمده برای طرح جهش تولید مسکن استان ، متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بودند اظهار داشت : به لطف خدا پالایش متقاضیان انجام شده و افزن بر ۱۳۵ هزار نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند .  

    وی در خصوص روند اجرای کار برای متقاضیان این طرح در استان اصفهان اذعان داشت : گردش کار مطابق با مصوبه شورای مسکن استان به این صورت بوده که پس از ثبت نام متقاضی در سامانه ، استعلام های سه گانه شامل (استعلام فرم ج ، استعلام اداره ثبت و استعلام بانک) انجام که در صورت قرمز بودن این استعلام‌ها متقاضی ردخواست شده و از روند خارج می‌شد . در صورت سبز بودن استعلام ها، پیامکی جهت مراجعه متقاضی به دفتر پیشخوان دولت و بارگذاری مدارک ارسال و پس از مراجعه متقاضی و انجام اقدامات لازم ، پرونده وی جهت بررسی و تایید به کارگزار منتخب ارسال می‌شود .  

    وی ادامه داد : پس از این مرحله افتتاح حساب انجام می‌شود و متقاضی پیامک واریز وجه دریافت می کند که با واریز وجه اولیه، تخصیص پروژه برای وی صورت می‌پذیرد . مابقی آورده به ترتیب در پایان اجرای فوندانسیون ۱۵% ، پایان اسکلت و سقف ۲۵%، پایان سفت کاری ۲۵%، پایان نازک کاری ۲۰% و در زمان تحویل واحد نیز ۱۵% از متقاضی اخذ می‌شود .  

    وی در خصوص وضعیت اجرایی این پروژه بیان داشت : به لطف خدا طرح نهضت ملی مسکن در اکثر نقاط استان اصفهان به مرحله اجرا رسیده و با تلاش های بعمل آمده در راستای سرعت بخشی به این طرح ، تا کنون برای بیش از ۱۷ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : فونداسیون بیش از ۱۰ هزار واحد انجام و اسکلت و سقف افزون بر ۵ هزار واحد گذاشته شده است همچنین سفت کاری بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ واحد نیز در مرحله پایانی است . استان اصفهان و شهر اصفهان در راستای تامین مسکن اقشار کم درآمد، به دنبال ظرفیت‌های داخل بافت شهری و بافت فرسوده برای ساخت مسکن است . 




    مطالب مرتبط

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    نظرات کاربران