در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام یک‌هزار و ۳۹۶ متقاضی گلستانی در طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت

    به استناد ماده سه قانون جوانی جمعیت چنانچه فرزند سوم خانواده های متقاضی از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد و فرم «ج» آن ها قرمز باشد به منظور مشوق فرم «ج» متقاضی سبز خواهد شد . در گلستان مجموعاً هزار و ۳۹۶ نفر در طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ثبت نام کرده که هزار و ۱۷۸ متقاضی متعلق به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۲۰۹ متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر قرار دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت : در گلستان مجموعاً یک‌هزار و ۳۹۶ نفر در طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ثبت نام کردند .

    مهدی ملک در هفتمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گلستان اظهار کرد : در آبان‌ماه سال گذشته قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب رسیده و برای ۴۰ دستگاه دولتی، حاکمیتی ، بهداشتی ، فرهنگی و غیردولتی وظایفی تعریف شده که آن ها موظف به پیگیری و اجرای این تکالیف هستند . تکلیف وزارتخانه راه و شهرسازی در این طرح تخصیص زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است .

    وی افزود : بر اساس ماده چهار این قانون و آیین نامه اجرایی آن دولت مکلف بوده یک قطعه زمین حداکثر به مساحت ۲۰۰ مترمربع یا واحد مسکونی در شهرهایی که نرخ باروری آن شهر کمتر از ۲.۵ است، منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک، در اختیار متقاضیان قرار دهد . این زمین ها پس از تولد فرزند سوم به صورت مشترک به پدر و مادر تحویل داده خواهد شد و آن ها موظفند هزینه آماده سازی را به صورت اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط پرداخت کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه تصریح کرد : به استناد ماده سه قانون جوانی جمعیت چنانچه فرزند سوم خانواده های متقاضی از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد و فرم «ج» آن ها قرمز باشد به منظور مشوق فرم «ج» متقاضی سبز خواهد شد . در گلستان مجموعاً هزار و ۳۹۶ نفر در طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ثبت نام کرده که هزار و ۱۷۸ متقاضی متعلق به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۲۰۹ متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر قرار دارند .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : از این تعداد ۵۵ متقاضی انصراف داده و ۱۲۸ پرونده در دست بررسی است . همچنین مدارک ۱۷۵ نفر از متقاضیان طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت به مرحله تایید نهایی رسیده و ۵۷ متقاضی نسبت به افتتاح حساب اقدام کردند .

    وی در ادامه از رد درخواست ۹۶۸ ثبت نام کننده با دلایلی اعم از استعلام قرمز فرم «ج»، عدم تکمیل و بارگذاری مدارک موردنیاز، عدم مدارک سابقه سکونت و عدم واریز وجه سخن گفت.

    ملک در ادامه دو پیشنهاد برای رفع موانع تخصیص زمین به متقاضیان طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ارایه کرد و افزود : اصلاح آیین نامه ی اجرایی و تفکیک و ارایه ی نرخ باروری به تفکیک شهرها و روستاهای سطح استان یکی از پیشنهادات ما در این حوزه است . همچنین معضل دیگر حوزه جوانی جمعیت، کمبود اراضی بوده که برای رفع این مانع نیازمند همکاری سایر دستگاه های دولتی هستیم .

    وی در ادامه از احداث خوابگاه متاهلی در راستای طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت خبر داد و افزود: بر اساس این قانون تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مکلفند اراضی و ساختمان های مازاد خود را برای احداث و تامین خوابگاه به طرح مذکور اختصاص دهند .

    در پایان این نشست زنگانه استاندار گلستان ضمن تقدیر از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت در گلستان گفت : برای توسعه ی استان و کشور ضروری است که عملکرد دولت‌مردان ریشه ای و عمیق باشد . در هر اداره کل باید با شناسایی چالش ها و مشکلات آن مجموعه، اقداماتی متناسب با این موضوع صورت پذیرد .

    گفتنی است هفتمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین متقی فر مدیرکل حوزه برنامه ریزی و توسعه‌ اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جمعی از مدیران استانی گلستان برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۳۲۳ واحد نوسازی شده و ۸۱۷ پروانه نوسازی صادر شده‌ است .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    تاکنون در استان فارس ۱۲ هزار نفر برای بهره مندی از این طرح در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کرده‌اند که چهار هزار نفر از آنها مربوط به شهر شیراز است که زمین مورد نیاز آنها در شهر جدید صدرا در دست تامین است و در این زمینه در آینده نزدیک خبرهای خوبی برای متقاضیان واجد ...

    |

    این دوره ها براساس نیاز سنجی آموزشی و سطح سواد منطقه‌ای جامعه هدف ، ایجاد پویایی و نشاط در محلات ، کارآمدتر کردن پتاسیل های منطقه‌ای و توانمندسازی افراد و همچنین استفاده از فرصت های موجود برگزار شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از برگزاری آئین قرعه کشی و تخصیص ۵ هزار قطعه زمین مسکونی به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در ...

    |

    نظرات کاربران