در حال بارگذاری ...
  • تامین ۳۷۰۰ هکتار زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس

    طرح نهضت ملی مسکن به دلیل توجه به نوع زندگی در مناطقی که نیاز به ساخت و ساز ویلایی است که اکثر شهرستان های استان فارس از این مزیت مستثنی نیستند از مابقی طرح های مسکن دولتی متمایز است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : بیش از ۳۷۰۰ هکتار زمین برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان فارس تامین شده است و استان فارس مقام اول تامین زمین برای نهضت ملی در کشور را دارد .

    محمودرضا طالبان افزود : به جز ۴ شهری که به دلیل تعداد زیاد ثبت نام کنندگان و کمبود زمین مجبور به آپارتمان سازی شدیم در اکثر شهرهای استان طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی یک طبقه و دوطبقه در حال اجرا است .

    وی اضافه کرد : طرح نهضت ملی مسکن به دلیل توجه به نوع زندگی در مناطقی که نیاز به ساخت و ساز ویلایی است که اکثر شهرستان های استان فارس از این مزیت مستثنی نیستند از مابقی طرح های مسکن دولتی متمایز است .

    دبیر شورای مسکن استان فارس خاطرنشان کرد : در شهر شیراز و صدرا تاکنون بیش از ۳۳ هزار متقاضی به پروژه ها متصل شده اند و پیامک واریز وجه برای آنان ارسال شده و یا در حال ارسال است .

    وی متذکر شد : متقاضیانی که پیامک واریز وجه دریافت کرده اند توجه داشته باشند که در مدت زمان در نظر گرفته شده مبلغ تعیین شده را واریز کنند چون در غیر این صورت رد درخواست می شوند و نفرات دیگر جایگزین آنها می شوند .




    مطالب مرتبط

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن بنا است که حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود .

    |

    با توجه به اینکه ما در سطح کشور بیشترین متقاضی تایید شده در نهضت ملی مسکن را داریم در استان فارس نیز شهرهای شیراز ، مرودشت ، فسا ، کازرون به ترتیب بیشترین متقاضیان تایید شده را در سطح استان دارند .

    |

    با توجه به اینکه در عمده شهرهای استان به جز چند شهر بزرگ طرح نهضت ملی مسکن به شکل ۲ طبقه و یک طبقه ساخته می شود ، امیدواریم از ابتدای تابستان سال آینده شاهد آغاز واگذاری واحدها به متقاضیان باشیم .

    |

    از ۴۹۱ هزار و ۴۸۵ واحدی که در دست اجراست به تعداد ۲۴۹ هزار و ۳۰۳ واحد روستایی ، ۲۱۰ هزار و ۹۷۷ واحد شهری و مابقی در سایر پروژه‌ها در دست اجراست که در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

    |

    نظرات کاربران