در حال بارگذاری ...
  • برگزاری ۲۷۳ دوره آموزشی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران طی یکسال اخیر

    این دوره‌ها با موضوعاتی شامل روش‌های تامین منابع مالی ، برنامه جامع اقدام مشترک در بازآفرینی شهری ، نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ، پیش‌گیری و پیش‌نگری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی ، آموزش مفاهیم ، الزامات ، دستورالعمل‌ها، قوانین و مقررات بازآفرینی شهری برگزار شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران از برگزاری ۲۷۳ دوره آموزشی در راستای ماموریت‌های آموزشی این دفتر طی یکسال گذشته خبر داد .

    سعید اسدی‌محجوب گفت : دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی به منظور اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های غیرکالبدی بازآفرینی شهری دو سطح آموزش شامل آموزش مدیران و کارشناسان حوزه بازآفرینی شهری و آموزش ساکنان محدوده‌ها و محلات هدف را در اولویت برنامه‌های آموزشی و ترویجی خود قرار داده است .

    مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد : در یک سال اخیر (شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و شش ماهه اول سال ۱۴۰۱) تعداد ۲۷۳ دوره آموزشی در سطح استان‌های کشور با راهبری دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی برگزار شده است که می‌توان به آموزش ساکنان محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری شامل ۱۸۳ دوره با تاکید بر آموزش و ارتقای مهارت‌های شغلی با هدف توان‌افزایی اقتصادی و اشتغال‌زایی و کمک به معیشت خانوارها در ۲۹ استان کشور اشاره کرد.

    اسدی افزود: این دوره‌های آموزشی  در قالب تفاهم‌نامه با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان‌ها با عناوین مهارت‌های مشاغل بومی ومحلی(صنایع دستی و...)، تعمیرات و نصب ، مهارت‌های دانش‌بنیان در ایجاد کسب وکار محلی،کاربرد رایانه و اینترنت در ایجاد و توسعه کسب وکارهای محلی، ایجاد کسب و کارهای سبز ، کارآفرینی و کسب و کار اجتماعی، بازاریابی محلی و فرامحلی محصولات کشاورزی ، دامداری ، گردشگری و بومگردی وکسب وکار بازیافت محله‌ای برگزار شده است .

    وی همچنین از آموزش مدیران و کارشناسان حوزه بازآفرینی شهری شامل ۹۰ دوره آموزشی برای مدیران و کارشناسان ادارات کل راه و شهرسازی ، شهرداری‌ها ، شوراهای اسلامی شهرها و دستگاه‌های عضوستادهای استانی و شهرستانی خبر داد و تصریح کرد : این دوره‌ها با موضوعاتی شامل روش‌های تامین منابع مالی ، برنامه جامع اقدام مشترک در بازآفرینی شهری ، نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ، پیش‌گیری و پیش‌نگری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی ، آموزش مفاهیم ، الزامات ، دستورالعمل‌ها، قوانین و مقررات بازآفرینی شهری برگزار شد .

     




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است .

    |

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است ، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در ۱۳ هزار پلاکی که در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در حریم راه‌آهن ...

    |

    نظرات کاربران