در حال بارگذاری ...
  • بیش از ۲۴ هزار نفر حائز شرایط ۴ گانه طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی شدند

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از واجد شرایط بودن بالغ بر ۲۴ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن وافتتاح حساب بیش از ۱۸ هزار نفر در استان خبر داد .

    دهمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی درسال جاری صبح امروز به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و با حضور داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی(دبیر شورا) و دیگر اعضاء در محل استانداری برگزار و ۹ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت .

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین جلسه با ارائه گزارشی ازآخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت : بالغ بر ۲۴ هزار نفر حائز شرایط ۴ گانه طرح نهضت ملی مسکن هستند که تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر در بانک افتتاح حساب کرده و در مجموع بیش از ۲۰ هزار واحد وارد مراحل مختلف اجرایی شده اند .

    مهمترین دستورکارهای مطرح شده در این جلسه :

    ۱- ارائه آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهری و روستایی در خراسان جنوبی

    ۲- گزارش عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات مربوط به مسکن

    ۳- گزارش دستگاه های خدمات رسان در خصوص سایت ۷۹ هکتاری شهر طبس

    ۴- نحوه امتیاز بندی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر بیرجند

    ۵- تعیین تکلیف تامین پارکینگ واحدهای شرکت ورکات

    ۶- تعیین تکلیف فروش اقساطی واحدهای ۵۰ هکتاری شهر طبس

    ۷- تعیین تکلیف سهم آورده مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)

    ۸- پرداخت تنخواه و پیش پرداخت به بنیاد مسکن و شهرداری های طرف قرارداد در آماده سازی های سایت های نهضت ملی مسکن




    مطالب مرتبط

    واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می شود و در سایر شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می گیرد .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می گیرد و می توان این طرح را نمونه ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است ، دانست چرا که نقطه آغاز و پیشرفت این طرح ، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت پروژه هاست .

    |

    سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب کمک به واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید ، استان‌ها و پروژه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی شامل درمانگاه ، مدرسه ، مسجد و سایر از محل صندوق ملی مسکن پرداخت و حمایت شد .

    |

    در حوزه خدمات روبنایی و زیربنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است . همچنین تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار ...

    |

    در حال حاضر در طرح نهضت ملی مسکن شهر بویین میاندشت از اراضی که معادل ۸۴ واحد مسکونی به‌صورت واگذاری گروهی تعریف شده است برای ۷۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ و فونداسیون این واحدها به اتمام رسیده است .

    |

    نظرات کاربران