در حال بارگذاری ...
  • احداث ۳ مرکز جامع سلامت در مناطق هدف بازآفرینی شهری استان آذربایجان غربی

    بر اساس ارزیابی های صورت گرفته برای احداث این مراکز جامع سلامت در استان ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به روز هزینه شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : ۳ مرکز جامع سلامت در محلات هدف شهرهای میاندوآب ، بوکان و ارومیه جهت بهره‌برداری عمومی و ارتقا کیفیت زندگی مردم احداث شده است .

    سید محسن حمزه‌لو در این خصوص اظهار داشت : خانه‌های سلامت از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف ایجاد ستادهای هماهنگ کننده و اجرایی محلات سالم و جلب مشارکت همگانی شهروندان به بهبود سلامت عمومی، آموزش و پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی کمک می‌کند . مرکز جامع سلامت وکیل آباد ارومیه نیز در حال حاضر به اتمام رسیده و آماده تحویل به دستگاه بهره‌بردار است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : بر اساس ارزیابی های صورت گرفته برای احداث این مراکز جامع سلامت در استان ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به روز هزینه شده است .

    حمزه‌لو یادآور شد : اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد و تسریح در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود و این امر هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است .

    وی افزود : ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده و ٢٨ پروژه به ارزش ۵١٧ میلیارد ریال در سال گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرا شده که شامل احداث خانه محله ، مدرسه ، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی ، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    شرکت بازآفرینی شهری ایران با اتکا به تجارب دهه‌های گذشته و در یک تعامل سازنده با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به تدوین این سند اقدام کرد که مراتب آن پس از طی جلسات کارشناسی با دفاتر تخصصی معاونت معماری و شهرسازی وزارت متبوع در قالب «مجموعه راهکارهای تشویقی ...

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    نظرات کاربران