در حال بارگذاری ...
  • استان اصفهان ؛ از پیشگامان حوزه بازآفرینی شهری

    برای استفاده از ضوابط تشویقی شهرسازی ، هماهنگی لازم و دقیق ضروری است ، چرا که ارائه بسته تشویقی در بافت‌های فرسوده نیاز به تدبیر دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مشاور حوزه نوسازی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در اصفهان گفت : اصفهان نخستین استانی است که طرح جامع منطقه‌ای خود را با طراحی شهرهای جدید که فعالیت و سکونت همزمان در آن وجود دارد ، شکل داد و این موضوع نوپدید است .

    زهرا اسکندری در نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در اصفهان اظهار داشت : اصفهان از پیشگامان حوزه بازآفرینی شهری و توجه به حوزه ساماندهی به‌شمار می‌رود ، زیرا نخستین‌بار در کشور طرح روان‌بخشی در یکی از محلات این کلان‌شهر اجرایی شد که به عنوان الگو مطرح است .  

    وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی همت‌آباد به عنوان الگو در کشور مطرح است ، اذعان داشت : اصفهان نخستین استانی است که طرح جامع منطقه‌ای خود را با طراحی شهرهای جدید که فعالیت و سکونت همزمان در آن وجود دارد ، شکل داد که این موضوع نوپدید است .  

    مشاور حوزه نوسازی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری تصریح کرد : لازم است امکان اسکان مجدد در بافت‌های فرسوده که در معرض مخاطرات طبیعی و انسان‌ساز است ، فراهم شود ، در این راستا جابه‌جایی ساخت‌وسازها باید در حریم رودخانه حتی اگر خشک باشد ، انجام شود .  

    وی با بیان اینکه شاخص‌های محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی که با عجله توسط مردم ساخته شده است ، باید بازنگری و بررسی مجدد شود ، عنوان کرد : برای استفاده از ضوابط تشویقی شهرسازی ، هماهنگی لازم و دقیق ضروری است ، چرا که ارائه بسته تشویقی در بافت‌های فرسوده نیاز به تدبیر دارد .  

     




    مطالب مرتبط

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

    |

    تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    |

    در طول سه سال گذشته عملکرد صورت‌های مالی شرکت بازآفرینی شهری ایران در پنج مجمع برگزار شده از سوی اعضای این مجمع مطلوب و منصفانه اعلام شده است .

    |

    نظرات کاربران