در حال بارگذاری ...
  • طرح تفصیلی شهرِ داران در مرحله ابلاغ قرار دارد

    مصوبه هیات نمایندگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مبنی بر واگذاری ۲۰ هکتار از اراضی قطب کارگاهی در شهر داران به شهرداری اخذ شده و اقدامات اولیه جهت واگذاری هفت هکتار اراضی کارگاهی در شهر بویین میاندشت در دستور کار قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بویین و میاندشت گفت : طرح تفصیلی و ضوابط طرح تفصیلی شهر داران در مرحله ابلاغ قرار دارد .

    عبدالرضا فرجی در خصوص وضعیت طرح های توسعه شهری این دو شهرستان اظهار کرد : در حال حاضر جلسات کمیته کارشناسی طرح های تفصیلی برای سه شهر بویین میاندشت ، افوس و دامنه با قوت در حال انجام است . طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کابری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدن و بویین و میاندشت در خصوص وضعیت واگذاری اراضی در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرهای این دو شهرستان اذعان داشت : مصوبه هیات نمایندگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مبنی بر واگذاری ۲۰ هکتار از اراضی قطب کارگاهی در شهر داران به شهرداری اخذ شده و اقدامات اولیه جهت واگذاری هفت هکتار اراضی کارگاهی در شهر بویین میاندشت در دستور کار قرار دارد .  

    وی با بیان اشاره به تنظیم ۵۵ فقره پرونده حقوقی عنوان کرد : ۴۰ مورد آن مربوط به شهرستان بویین میاندشت و ۱۵ مورد شهرستان فریدن بوده است که در مجموع شش فقره آن جکم قطعی قلع و قمع اشجار می‌باشد لذا با توجه به حساسیت موضوع و تغییر محل اشجار ، اجرای این احکام در ماه‌های بهمن و اسفند سالجاری انجام می‌شود .




    مطالب مرتبط

    امسال تاکنون طرح تفصیلی شهرهای دستگر و دهق ابلاغ شده ، در سال ۱۴۰۲ طرح تفصیلی ۶ شهر شامل (فرخی ، کوهپایه ، دهاقان ، بافران ، شهرضا ، شاپورآپاد) و در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی هفت شهر شامل (پیربکران ، داران ، سفیدشهر ، رضوانشهر ، گلشهر ، گوگد و کاشان) ابلاغ شده است .

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .

    |

    با توجه به کمبود زمین در شهرهای استان اصفهان ، برای تأمین اراضی مورد نیاز از طریق توافق با مالکین خصوصی و همچنین الحاق اراضی دولتی به محدوده شهرها اقداماتی در دست انجام است تا به لطف خدا بتوانیم به‌تمامی افراد مشمول جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال زمین رایگان ...

    |

    از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده ، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود .

    |

    نظرات کاربران