در حال بارگذاری ...
  • تحویل زمین به ۷ شرکت صنعتی برای ساخت مسکن بدون تسهیلات بانکی برای کارکنان خود

    روش ‌هایی از جمله اعطای وام و تسهیلات ، مشارکت ، تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه (اوراق سلف موازی استاندارد) و تاسیس صندوق‌های زمین و مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گرفته است . روش عرضه اوراق سلف موازی استاندارد در بازار سرمایه یا فروش متری زمین نیز در فرایند تصویب قرار دارد و به زودی اجرایی می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از تصویب ۷ شرکت صنعتی در دولت خبر داد که با دریافت زمین از سازمان ملی زمین و مسکن و بدون دریافت تسهیلات بانکی برای کارکنان خود به احداث مسکن اقدام خواهند کرد .

    محمد مهدی بلوردی در نشست تخصصی مدیران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد ، ضمن تبریک حلول ماه رجب و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به انجام بیش از ۴۰ سفر مدیران سازمان ملی زمین و مسکن به استان‌ها اشاره کرد و گفت: برخی تغییرات و تصمیمات بر سرعت پیشروی طرح نهضت ملی مسکن اضافه کرد .

    وی در سخنان خود با موضوع سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن یکی از موضوعات مهم را تامین مالی پروژه‌ها دانست و افزود : روش ‌هایی از جمله اعطای وام و تسهیلات ، مشارکت ، تامین مالی پروژه‌ها از طریق بازار سرمایه (اوراق سلف موازی استاندارد) و تاسیس صندوق‌های زمین و مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گرفته است . روش عرضه اوراق سلف موازی استاندارد در بازار سرمایه یا فروش متری زمین نیز در فرایند تصویب قرار دارد و به زودی اجرایی می‌شود .

    بلوردی توضیح داد : در روش مشارکت ، حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از واحدها سهم دولت می‌شود و در روش عرضه اوراق سلف حدود ۴۰ درصد از واحدها سهم دولت می‌شود و باقیمانده واحدها نیز عرضه عمومی خواهد شد و مردم به خرید آن‌ها می‌پردازند .

    وی در ادامه به برخی اقدامات مهم رخ داده در سازمان ملی زمین و مسکن اشاره کرد که بسیار کارگشا و مهم بود و گفت : از جمله آن‌ها تدوین و ابلاغ شرح خدمات پیشنهادی و مطالعه پهنه بندی حرایم شهرها به ادارات کل استانی ، ابلاغ شناسایی اراضی مستعد شهرک سازی است .

    وی به موضوع تامین مسکن کارکنان شرکت‌های پیشران توسط خود شرکت‌ها اشاره کرد و توضیح داد : پیش نویس تفاهم‌نامه برای این روش آماده شده و اراضی در بسیاری از استان‌ها شناسایی شده تا با تحویل زمین به این شرکت‌ها و بدون وام و تسهیلات بانکی ، به ساخت مسکن برای کارکنان خود بپردازند . در این روش حدود ۷ شرکت صنعتی توسط دولت تصویب شده که از این روش استفاده کنند .

    بلوردی در ادامه به عملکرد مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر پرداخت و گفت: بیش از ۲۰۹ هزار تفاهم‌نامه ۳ جانبه در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار شهر با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر منعقد شده که از این تعداد ، ساخت حدود ۱۸۷ هزار واحد به اتمام رسیده است . همچنین بیش از ۳۸۳ هزار واحد نیز با تعاونی‌ها قرارداد منعقد شده که حدود ۳۶۱ هزار واحد آن‌ها در حال اتمام است .

    همچنین بیش از ۵۹۰ هزار واحد به صورت خود مالکی منعقد شده که ساخت حدود ۵۷۰ هزار واحد آن در حال اتمام است .




    مطالب مرتبط

    تهیه آئین‌نامه‌های مربوط به برنامه هفتم توسعه از دیگر مواردی است که باید به سرعت انجام شود چرا که عمل به برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین بالادستی تکلیف مهمی است که باید با سرعت پیگیری شود .

    |

    ۱۵ پیشنهاد الحاق اراضی در شورای عالی شهرسازی و معماری و ۴۵ پیشنهاد در دبیرخانه‌های این شورا موجود است که امیدواریم در این خصوص هم به‌زودی گشایش‌هایی انجام شود .

    |

    امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

    |

    در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

    |

    نظرات کاربران