در حال بارگذاری ...
  • افتتاح و کلنگ زنی ۸۴ پروژه بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در ایام دهه فجر

    بنیاد مسکن با مقاوم سازی مسکن روستایی مطالعات مکانیابی و در صورت لزوم پیشنهاد برای جابجایی روستاهای در معرض خطر سعی دارد ریسک مخاطرات طبیعی را کاهش دهد . بنیاد مسکن در شمال استان در برخورد با پدیده شن های روان به عنوان یک معضل و تهدید پایدار ناشی از خشک شدن بستر دریاچه هامون افتخار دارد تا به رایگان و یا بهره گیری از ماشین آلات خود و جابجایی شن های روان امکان زندگی را به مناطق در معرض خطر بازگرداند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت : ۸۴ طرح عمرانی بنیاد مسکن با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان دهه فجر امسال در این استان کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد .

    مصطفی بیک مداح از افتتاح و کلنگ زنی ۸۴ پروژه بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در دهه فجر خبر داد و اظهار داشت : این طرح ها شامل ۳۰طرح زیرسازی و آسفالت ، بهره برداری از مسکن مقاوم روستایی در ۵۲ روستای استان ، واگذاری ۴۹ واحد مسکن احداثی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای دلگان و سوران ، کلنگ زنی سه پروژه نهضت ملی در شهرهای سراوان ، مهرستان و میرجاوه و آغاز عملیات اجرایی ۲۶۲ واحد مسکن ویژه ایتام درروستاهای استان است .

    وی افزود : از اعتبارات سال گذشته سیستان و بلوچستان ۱۳۰ طرح آسفالت روستایی اجرا شده و با افزایش میزان قیر رایگان تخصیص داده شده به استان  نیز امسال بیش از ۳۵۰ روستای دیگر استان نیز آسفالت می شوند .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تفاهم نامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن با نهادهای حمایتی افزود : کلنگ ۲۶۲ واحد مسکونی ارزان قیمت ویژه ویژه ایتام در دهه فجر به زمین زده می شود .

    بیک مداح با اشاره به تلاش بنیاد مسکن در مدیریت بحران های طبیعی در استان گفت : بنیاد مسکن با مقاوم سازی مسکن روستایی مطالعات مکانیابی و در صورت لزوم پیشنهاد برای جابجایی روستاهای در معرض خطر سعی دارد ریسک مخاطرات طبیعی را کاهش دهد . بنیاد مسکن در شمال استان در برخورد با پدیده شن های روان به عنوان یک معضل و تهدید پایدار ناشی از خشک شدن بستر دریاچه هامون افتخار دارد تا به رایگان و یا بهره گیری از ماشین آلات خود و جابجایی شن های روان امکان زندگی را به مناطق در معرض خطر بازگرداند .

     مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در بلوچستان نیز پدیده فرسایش آبی خاک ناشی از بارش های شدید و سیلاب ها (گرگروک)  زندگی در ۳۰۰ روستای استان را به مخاطره انداخته است که با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور مقابله با این پدیده در منطقه پیر سهراب و غلام محمد بازار دشتیاری در حال انجام است .

    وی با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهور و تعدادی از وزرا به سیستان و بلوچستان در بهمن ماه جاری اظهار داشت : در این سفر تفاهم نامه تخصیص ۲۶۵ میلیارد ریال اعتبار به بهسازی ، ایمن سازی و مرمت هوتک ها و آبگیرهای استان به امضا رسید و بنیاد مسکن استان برای اجرای این طرح در ۴۴ روستای منطقه دشتیاری و چابهار برنامه ریزی لازم را انجام داده است .

    بیک مداح به رشد شاخص های کلیدی توسعه در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت : ما در بخش تهیه طرح به تحقق کامل این مهم برای تمامی روستاهای استان رسیده ایم و اکنون تمام روستاها از سند توسعه ۱۰ ساله برخوردارند و امسال ۱۰ درصد روستاها معادل ۳۴۰ روستا نیز مشمول بازنگری طرح توسعه اند . امیدوارم با تخصیص اعتبارات بیشتر به عمران روستایی در استان شاخص اجرای طرح هادی را نیز بهبود ببخشیم و طبق برنامه امسال ۳۴۰ روستا در برنامه آسفالت قرار دارند که بخشی از این امر با استفاده از قیر رایگان دولتی صورت می گیرد .

    وی در پایان از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه های نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت : در شهرهای سراوان و زاهدان دو پروژه عمده ۱۳۰۰ و ۷۲۳ واحدی داریم که در حال اجراست . همچنین در دهه فجر ۴۹ واحد از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های دلگان و سوران افتتاح خواهند شد و کلنگ سه پروژه نهضت ملی در سراوان ، مهرستان و میرجاوه با زیربنای ۴۷ هزار متر مربع به زمین زده می شود.




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران