در حال بارگذاری ...
  • احداث ۲۵۰ بیمارستان با بیش از ۲۴ هزار تخت در سراسر کشور توسط سازمان مجری پس از انقلاب اسلامی

    احداث ۱۱ ساختمان ویژه از جمله ساختمان نگارستان ، سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی ، ساختمان حافظیه ، ساختمان مجلس شورای اسلامی ، کتابخانه ملی ، مجموعه فرهنگستان‌های علوم جمهوری اسلامی ایران ، توسعه ضلع جنوبی حرم حضرت معصومه (س) با بیش از ۲۷۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا بخشی از ساختمان‌های عمومی است که توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی احداث شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با احداث ۲۵۰ تخت بیمارستانی ، ۱۷۰ ساختمان اداری و خدماتی ، ۱۱ ساختمان ویژه ، نقشی مهم در تحقق اهداف وزارت راه و شهرسازی در احداث ساختمان‌های عمومی و افزایش سرانه در شهرها ایفا کرده است .

    سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی بزرگ‌ترین سازمان تخصصی در حوزه ساخت و اجرای پروژه‌های ساختمانی کشور و یکی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در ساخت ساختمان‌های عمومی در حوزه‌های درمانی ، آموزشی ، خدماتی تاکنون ساختمان‌ها و خدمات فراوانی را در عرصه‌های مختلف به هموطنان عرضه کرده است . سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیاست عمومی و دولتی در مجموع ۴۹۶ پروژه عمرانی و طرح پژوهشی را به انجام رسانده است که ۴۴۷ پروژه عمرانی و ۴۹ پروژه طرح پژوهشی است .

    سازمان با دارا بودن تجربه‌های فراوان فنی و مهندسی و در اختیار داشتن نیروهای متخصص صدها پروژه‌ عمرانی شاخص را انجام داده است که در چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به مرور بر بخشی از فعالیت‌های سازمان در طی سال های گذشته تاکنون می‌پردازیم .

    احداث ۱۱ ساختمان ویژه توسط سازمان مجری در کشور

    احداث ۱۱ ساختمان ویژه از جمله ساختمان نگارستان ، سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی ، ساختمان حافظیه ، ساختمان مجلس شورای اسلامی ، کتابخانه ملی ، مجموعه فرهنگستان‌های علوم جمهوری اسلامی ایران ، توسعه ضلع جنوبی حرم حضرت معصومه (س) با بیش از ۲۷۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع زیربنا بخشی از ساختمان‌های عمومی است که توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی احداث شده است .

    ساخت ۲۵۰ بیمارستان با بیش از ۲۴ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور

    مشارکت در ساخت بیش از ۲۵۰ پروژه بیمارستانی با بیش از ۲۴ هزار و ۳۲۲ تخت و ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۴۰۰ متر زیربنا از دیگر فعالیت‌های سازمان مجری است .

    یادآور می‌شود که تعداد ۱۴ بیمارستان از بیمارستان‌های احداث شده توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با ۲ هزار و ۵۷۰ تخت از زمان شیوع بیماری کرونا در مدت ۱۸ ماه تحویل وزارت بهداشت ، درمان و ‌آموزش پزشکی شد که این تعداد از بیمارستان‌ها سبب ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در سطح کشور شد .

    همچنین ابن بیمارستان‌ها به لحاظ کیفیت اجرا و ساخت مورد تایید وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت و اسیر مسئولان و همچنین رضایتمندی آحاد جامعه شده است .

    احداث ۱۷۰ ساختمان اداری و خدماتی

    از دیگر ساختمان‌های مهم و عمومی که توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی احداث شد می توان به احداث ۱۷۰ ساختمان اداری و خدماتی با زیربنای ۶۱۷ هزار و ۵۵۵ مترمربع زیربنا، ۷ ندامتگاه با ۵ هزار و ۹۰۰ نفر ظرفیت و زیربنای ۹۹ هزار و ۷۹۳ مترمربع زیربنا ، ۷ ورزشگاه با ۸۷ هزار و ۶۸ مترمربع زیربنا از جمله استادیوم ۵۰ هزار نفره اهواز اشاره کرد .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    مطالعات احداث ۳ بیمارستان شامل بیمارستان ۳۵۰ تختی شهرستان بهارستان در استان تهران ، بیمارستان آموزشی جایگزین بهارلو در استان تهران با ۳۳۰ تخت ، بیمارستان روانپزشکی رازی تهران با ۵۴۹ تخت انجام شده است و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان‌ها به زمین زده می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با بیان اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در استان لرستان ...

    |

    برای بیمارستان­‌های واقع در مناطق با لرزه‌خیزی بسیار بالا ، استفاده از روش‌های فوق پاسخگوی موثر جهت سطح عملکرد بهره‌­برداری بی­‌وقفه نبوده و لازم است از جداسازی سازه و زیرسازه استفاده شود .

    |

    نظرات کاربران