در حال بارگذاری ...
  • سال آینده دانشگاه‌ها پیشتاز نهضت تولید مسکن می‌شوند

    وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا در خصوص مسکن هیئت علمی دانشگاه‌ها , کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی در همکاری با دانشگاه‌ها و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گام‌های موثری بردارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بهره‌مندی از توان و تجربه نیروهای آموزش دیده در دانشکده‌های فنی و حرفه ای بر تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت برای حل مشکلات کشور تاکید کرد و گفت : سال آینده دانشگاه‌ها پیشتاز نهضت تولید مسکن ‌می‌شوند .

    مهرداد بذرپاش در اجلاس روسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور در دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی تهران بر بهره‌مندی از توان فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های فنی - حرفه‌ای در حل مشکلات کشور تاکید کرد و گفت : باید تلاش کنیم تا با بهره‌مندی از توان نیروهای انسانی آموزش دیده در دانشکده‌های فنی-حرفه‌ای ، ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت را برای حل مشکلات کشور و سرعت دادن به توسعه کشور برقرار و تقویت کنیم .

    وزیر راه و شهرسازی در این مراسم که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد ، بر نقش امام (ره) در ایجاد تحول بنیادین در کشور اشاره کرد و افزود : باید تلاش کنیم تا با استراتژی قیاس ، تحول بزرگی را که امام (ره) در جامعه ایجاد کرد برای جوانان تشریح کنیم. مردم وقتی ببینند که مسئولان در حال تلاش برای رفع مشکلات آنها هستند دلگرم شده و در اجرای طرح‌های مختلف همراهی لازم را خواهند داشت .

    بذرپاش توضیح داد : نیروهای آموزش دیده در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در بسیاری از مواقع مشورت‌های راهگشایی می‌دهند که می‌توان از توان این نیروهای آموزش دیده برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت در اجرای پروژه‌های مختلف بهره برد .

    عضو کابینه دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  اینکه خطوط ریلی و ناوگان ریلی کشور دچار فرسودگی‌هایی است که باید برای بهسازی و نوسازی آنها از توان نیروی  انسانی متخصص  داخلی بهره گرفت افزود : در رخدادهای اخیر و مشکلاتی که در برخی از خطوط ریلی به دلیل سرما پیش آمد بخشی از تکنسین‌ها با ارایه راهکارهایی مناسب مشکلات را حل کرده و به کار خدمات رسانی به مردم از طریق خطوط ریلی کمک قابل توجهی کردند که همه اینها نشان می‌دهد بهره‌مندی از توان این نیروها بسیار حائز اهمیت است . باری از توسعه کشور را باید برعهده نیروهای آموزش دیده در دانشکده‌های فنی و مهندسی نهاد و از توان آنها بهره‌مند شد .

    وزیر راه و شهرسازی یکی از بسترهای مهم برای ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت را کاردان‌های فنی و حرفه‌ای و استفاده از توان و تجربه آنها برشمرد .

    بذرپاش بر اصلاح رویه‌های گذشته در بهره‌مندی از توان کاردان‌ها تاکید کرد و گفت : انتظار دارم تا در این دوره با اصلاح رویه‌ها، فرآیند مطلوبی را در تقویت دانشگاه با صنعت شاهد باشیم .

    وی در ادامه از آمادگی وزارت راه وشهرسازی برای تامین مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها ، کارکنان دانشگاه‌ها و همچنین خوابگاه‌های متاهلی خبر داد و افزود : وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا در خصوص مسکن هیئت علمی دانشگاه‌ها , کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی در همکاری با دانشگاه‌ها و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گام‌های موثری بردارد .

    عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد : هر کدام از واحدهای دانشگاهی فنی و حرفه ای اراضی مازاد داشته باشند در اختیار تولید مسکن دهند تا در همکاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن صرف شود .

    بذرپاش توضیح داد : وزارت راه و شهرسازی در توافق با وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، دانشگاه آزاد و همچنین واحدهای فنی و حرفه ای در تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی همکاری می کند تا به اجرای قانون جهش تولید مسکن سرعت بدهد . سال آینده دانشگاه‌های ما پیشتاز نهضت تولید مسکن برای استادان ، کارکنان دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های متاهلی خواهند شد .

    گفتنی است در پایان این مراسم ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با حضور در کنار آرامگاه شهدای گمنام در دانشکده فنی دختران شریعتی به مقام شامخ آن شهدا ادای احترام کرد .




    مطالب مرتبط

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت : عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی به اهمیت راه و مسکن روستایی پرداخت و گفت : امسال بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین و ۴۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ...

    |

    مقرر شد تا سه کارگروه به منظور پیگیری مالی پروژه‌های در حال احداث ، استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان برای اجرای به موقع پروژه‌های در دست ساخت و پیگیری صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و کیفی‌سازی تشکیل شود .

    |

    نظرات کاربران