در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۶۴ هکتار اراضی به محدوده شهرهای کاشان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    برای فاز سوم اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشان ، باتوجه به شناوری میزان متقاضیان و تثبیت تعداد ، مطابق با پیشنهاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و مصوبات مربوطه ، کل نیاز شهرهای شهرستان کاشان در شهرهای کاشان ، جوشقان قالی و قمصر ساماندهی نهایی و تخصیص زمین مورد نیاز انجام می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از الحاق ۶۴ هکتار اراضی یه محدوده شهرهای این شهرستان در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

    مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار داشت : کمیسون امور زیربنایی استان اصفهان در محل استانداری و با حضور اعضا در راستای بررسی طرح‌های ارجاع شده تشکیل شد . در این نشست ، برای شهر کاشان باتوجه به در حال ساخت بودن فاز اول طرح نهضت ملی مسکن به تعداد یکهزار و ۵۰۰ واحد و نیز الحاق ۵۰ هکتار به محدوده قبلی کاشان ، مقررشد نیازسنجی مجدد طبق تعداد نهایی متقاضیان بر اساس سامانه صورت پذیرد .   

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان افزود : در خصوص شهرهای جوشقان قالی و شهر قمصر مقرر شد با توجه به لیست نهایی متقاضیان واجد شرایط ، جانمایی محل با نظر مسئولین شهری صورت پذیرد و موضوع در جلسه آتی کمیسیون امور زیربنایی استان اصفهان ، طی مصوبه شورای عالی مسکن شهرستان کاشان با پیشنهاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیازسنجی و اعلام شود .  

    وی بیان داشت : در این نشست در راستای اجرای فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشان در مجموع با الحاق ۱۴ هکتار اراضی به محدوده شهری شهرهای مشکات ، برزک ، نیاسر و کامو چوگان موافقت شد .   

    آراسته ادامه داد : این مصوبه شامل الحاق پنج هکتار به محدوده شهر مشکات ، شش هکتار شهر برزک ، یک هکتار شهر نیاسر و دو هکتار شهر کاموچوگان بوده است . برای فاز سوم اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشان ، باتوجه به شناوری میزان متقاضیان و تثبیت تعداد ، مطابق با پیشنهاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و مصوبات مربوطه ، کل نیاز شهرهای شهرستان کاشان در شهرهای کاشان ، جوشقان قالی و قمصر ساماندهی نهایی و تخصیص زمین مورد نیاز انجام می‌شود . 




    مطالب مرتبط

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    |

    نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در بخش تامین زمین رتبه اول ، تعداد قراردادهای آماده سازی سایت‌ها رتبه اول ، تعداد پروانه‌های نوسازی در بافت فرسوده و ناکارآمد رتبه دوم و واگذاری زمین در بخش روستایی رتبه اول کشور را داراست و جزو استان‌های پیشران کشور است .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    اتمام و تحویل طرح‌های بخش مسکن و ساختمان باید طبق برنامه زمانبندی انجام گیرد و توجه به سرعت و کیفیت اجرای طرح‌ها امری لازم و ضروری است .

    |

    بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند .

    |

    نظرات کاربران