در حال بارگذاری ...
  • ساخت بیش از ۳۲۷ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در حال انجام است

    ستاد بازسازی بنیاد مسکن در ۲۳ نقطه کشور فعال است و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت ، بهره‌مندی از ظرفیت‌های بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف مورد تاکید است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از ظرفیت بنیاد مسکن در حوزه‌های ساخت و ساز و بازسازی بهره ببرند از اجرای بیش از ۳۲۷ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در سراسر کشور خبر داد .

    اکبر نیکزاد در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ در باغ موزه دفاع مقدس گفت : بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که ظرفیت‌هایی بالایی در بازسازی‌ها، احداث راه‌ها ، پل‌ها و ساخت و ساز واحدهای مسکونی دارد که وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید از این ظرفیت‌ها بهره لازم را ببرند . روز گذشته ادامه خط ۴ متروی تهران در همکاری بنیاد مسکن و شهرداری تهران کلنگ‌زنی شد . بنیاد مسکن تا پایان سال‌جاری ایستگاه پروانه را تکمیل می‌کند .

    نیکزاد با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۳۲۷ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد در سراسر کشور در حال ساخت است ، افزود : ستاد بازسازی بنیاد مسکن در ۲۳ نقطه کشور فعال است و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت ، بهره‌مندی از ظرفیت‌های بنیاد مسکن در حوزه‌های مختلف مورد تاکید است .

    وی توضیح داد : جابه‌جایی روستای عمارت در آذربایجان‌شرقی به منظور ایجاد سد عمارت به بنیاد مسکن محول شد که این اقدام به خوبی انجام شد . ساخت کمربندی ماهشهر با یکهزار و ۵۰۰ میلیاردتومان توسط بنیاد مسکن در حال انجام است .

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : صندوق بیمه حوادث ساختمانی توسط قانونگذار سیاستگزاری شده است . برنامه است هر سال ۱۰ درصد از بار دولت کم و ۲۰ درصد به صندوق بیمه حوادث ساختمانی افزوده شود تا طی ۱۰ سال بیمه ساختمانی قابلیت بهره‌مندی را داشته باشد . مدیریت این صندوق باید با وزارت کشور باشد و بتواند بخشی از مشکلات را حل کند .




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران