در حال بارگذاری ...
  • تامین مسکن ایثارگران استان فارس با جدیت در دستور کار است

    در استان فارس ۲۰ هزار خانواده شهید و ایثارگر داریم که فرم (ج) آنها سبز است و فاقد خانه هستند که عدد قابل توجهی است و با توجه به تاکید استاندار فارس ، می کوشیم که با همکاری تمام مجموعه ها روند تامین مسکن خانواده شهدا و ایثارگران شتاب بیشتری گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس ، با اشاره به افزایش روند تامین مسکن ایثارگران در سال جاری نسبت به پارسال گفت : این روند تا تامین مسکن برای تمام ایثارگران استان با جدیت در دستور کار قرار دارد .

    محمود رضا طالبان ، در همایش فرمانداران فارس که در شیراز برگزار شد افزود : سال گذشته ۱۰۰ واحد مسکونی به ایثارگران استان واگذار شد در حالی که از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ واحد به طور قطعی واگذار شده و ۸۵۰ واحد هم در شرف واگذاری است . اخیرا نیز یک زمین چهار و نیم هکتاری برای اجرای ۷۵۰ واحد مسکونی به بنیاد شهید استان فارس واگذار شده که کلنگ آن سه هفته قبل توسط استاندار فارس به زمین زده شد .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس اظهار داشت : این بدان معناست که طی یک سال گذشته یک هزار و ۹۰۰ واحد به ایثارگران استان اخصاص یافته که در مقایسه با پارسال حدود ۲۰ برابر شده است که البته معتقدیم این عدد هنوز کم است .

    وی تصریح کرد : در استان فارس ۲۰ هزار خانواده شهید و ایثارگر داریم که فرم (ج) آنها سبز است و فاقد خانه هستند که عدد قابل توجهی است و با توجه به تاکید استاندار فارس ، می کوشیم که با همکاری تمام مجموعه ها روند تامین مسکن خانواده شهدا و ایثارگران شتاب بیشتری گیرد .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فارس نیز گفت : تاکنون ۵۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این استان واریز وجه اولیه را انجام داده اند . از ابتدای آغاز نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ۴۲۲ هزار نفر اقدام به نام نویسی کردند که از این تعداد پس از پالایش ، ۱۴۰ هزار نفر که فرم جیم آنها سبز بود واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند .

    وی ادامه داد : از مجموع ۱۴۰ هزار واحد نهایی شده ، ۷۵ هزار واحد مربوط به شهر شیراز است که در صدرا ساخته خواهد شد که از این تعداد ۲۵ هزار واحد در شهر صدرا در دست ساخت است و هشت هزار واحد نیز به کمیل آباد شیراز منتقل شده است . عمده مشکل ما در بحث تامین زمین مربوط به شهرهای شیراز ، مرودشت و جهرم است که از ۷۰ هزار واحد باقیمانده تقریبا ۶۰ هزار واحد در این سه شهر است .




    مطالب مرتبط

    سهمیه بانک مسکن در سه سال اول اجرای این طرح ، بالغ‌ بر ۲۵۹ همت بوده است که به رغم سهم حدود ۳ درصدی این بانک از کل سپرده‌های شبکه بانکی کشور ، با سهمیه بیش از ۱۸/۵ درصد از نهضت ملی مسکن بیشترین سهمیه را در میان تمام بانک‌های کشور داشته است .

    |

    تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

    |

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    این سایت در مجاورت پروژه مسکن مهر پردیس شاهین شهر ، قرار دارد . پروژه احداث ۲ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی بخشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این سایت است که پروانه ساختمانی آنها اخذ و عملیات اجرایی آن شروع شده است .

    |

    این طرح در ۲۹ شهر استان آغاز شده و ۲۰ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مرحله عقد قرارداد برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی رسیده است . پروژه ۴۶۰ واحدی شهید داور یسری واقع در شهرک اندیشه تا پایان سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران