در حال بارگذاری ...
  • برگزاری نشست مشترک قرارگاه ملی مسکن و شورای مسکن استان هرمزگان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست مشترک قرارگاه ملی مسکن و شورای مسکن استان هرمزگان با حضور جمعی از مسئولین وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    در این جلسه که با حضور استاندار هرمزگان ، روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیرکل راه و شهرسازی و اعضای شورای مسکن استان برگزار شد ؛ بر اساس گزارش های ارائه شده مواردی در حوزه زمین و مسکن مصوب شد .

    در این نشست مقرر شد مدارک مورد نیاز در خصوص اراضی۱۲۲ هکتاری بندرعباس و ۱۰۳ هکتاری میناب طی هفته پیش رو همراه با مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال و شورای عالی شهرسازی و معماری طی یک ماه مصوبه لازم را صادر کند .

    در راستای تسهیل و تسریع در شروع عملیات آماده سازی اراضی بر اساس دستورالعمل آماده سازی ابلاغی سازمان ملی مصوب شد اعتبار لازم در برنامه اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان و سازمان ملی زمین و مسکن لحاظ شود .

    تعیین شد ۲۲ شهر که طرح مصوب و زمین مؤثر دارند در راستای تسریع و تسهیل شروع عملیات آماده سازی ، حداکثر تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ انعقاد قراردادها صورت پذیرد .

    قرار شد در اراضی تجاری سایت پیامبر اعظم بندرعباس مناقصه انتخاب سازنده برگزار شده و تأمین اعتبار ، طراحی و احداث مسجد در سایت مذکور توسط سازمان ملی زمین و مسکن صورت گیرد .

    مقرر شد، استانداری هرمزگان برای دستگاه های دولتی که متقاضی احداث پروژه های خدمات عمومی (اعم از فرهنگی، آموزشی، درمانی و ورزشی) واقع در سایت پیامبر اعظم هستند ، تأمین اعتبار کرده و سازمان ملی زمین و مسکن پس از دریافت موافقتنامه ، واگذاری زمین انجام دهد .

    تعیین شد؛ جهت سایت پیامبر اعظم ، به افراد حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت مالی و موافقتنامه اصولی که متقاضی ساخت طرح های (فرهنگی ، آموزشی ، درمانی ، ورزشی و گردشگری) هستند ، از طریق فراخوان، زمین واگذار شود .

    در این نشست قرار شد طرح فروش متری مسکن در شهر بندرعباس به عنوان پایلوت شروع شود و دستورالعمل پروژه توسط نمایندگان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ، سازمان ملی زمین و مسکن و استانداری هرمزگان و اداره کل راه و شهرسازی استان، تدوین و ملاک عمل قرار خواهد گرفت .

    قرار گذاشته شد اجرای طرح مسکن دولت در مناطق آزاد از طریق وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و اقدامات مناطق آزاد درخصوص تأمین مسکن به وزارت راه و شهرسازی محول شود و هماهنگی لازم درخصوص ادامه کار و تحویل اراضی در جلسه ای فیمابین وزارت راه و شهرسازی و مناطق آزاد تعیین تکلیف شود .

    درخصوص واحدهای مسکونی که در قالب مسکن تدریجی احداث می شوند ، مقرر شد ، شهرداری صدور پروانه ساختمانی را به ازای کل واحد طراحی شده انجام و برای بخش تکمیل شده، عدم خلافی، جهت بهره برداری صادر کند .

    گفتنی است در این نشست علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از طریق ارتباط تصویری اینترنتی به بحث و تبادل نظر پرداختند .




    مطالب مرتبط

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است و پروانه تاسیس آنها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است .

    |

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    |

    شهرهای هوشمند بر اساس استفاده از فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیا ، هوش مصنوعی و داده‌های کلان طراحی می‌شوند . این شهرها دارای سیستم‌های مدیریت هوشمند برای کنترل حمل‌ونقل ، انرژی ، آب و پسماند هستند . همچنین ، خدمات شهری در این شهرها به صورت دیجیتال ارائه می‌شود و ...

    |

    از جمله خدماتی که در بستر GSB ارائه می‌شود می‌توان به استعلام هویتی ثبت احوال کشور ، سرویس شاهکار سازمان تنظیم مقررات ، دریافت نقشه از سازمان نقشه‌برداری کشور و دریافت نشانی با کدپستی از شرکت پست اشاره کرد .

    |

    نظرات کاربران