در حال بارگذاری ...
  • واگذاری ۱۳ هزار و ۴۴۰ مترمربع زمین برای احداث طرح نهضت ملی مسکن در شهر شهباز

    در شهر شهباز پس از پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ، تعداد ۱۸۰ نفر واجد شرایط هستند و این مقدار زمین در قالب ۸۴ قطعه جهت ساخت ۱۶۸ واحد به صورت دو طبقه مسکونی اختصاص داده می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : ۱۳ هزار و ۴۴۰ مترمربع زمین جهت احداث طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد .

    با حضور رئیس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند ، شهردار و اعضای شورای شهر شهباز ، نمایندگان بنیاد مسکن زمینی به متراژ ۱۳هزار و ۴۴۰ مترمربع ، جهت احداث طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد .

    حمید انعامی مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی با اعلام این خبر افزود : در راستای سیاست های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای اولین بار در شهر شهباز و در دولت مردمی با تصویب نقشه های زمین های واگذار شده در کمیسیون ماده ۵ استان ، ۱۳ هزار و ۴۴۰ مترمربع زمین جهت احداث طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار گردید .

    انعامی ادامه داد : در شهر شهباز پس از پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ، تعداد ۱۸۰ نفر واجد شرایط هستند و این مقدار زمین در قالب ۸۴ قطعه جهت ساخت ۱۶۸ واحد به صورت دو طبقه مسکونی اختصاص داده می شود .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در پایان بیان داشت : کلیه قطعات با کاربری های آموزشی ، فرهنگی ، تجاری ، ورزشی ، درمانی ، مذهبی و فضای سبز در اراضی مذکور لحاظ شده است .




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    نظرات کاربران