در حال بارگذاری ...
  • بررسی مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خمینی‌شهر

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با فرماندار و شهردار خمینی‌شهر ضمن تصمیم‌گیری برای رفع مسائل حوزه شهری این شهرستان ، مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن خمینی‌شهر مورد بررسی قرار گرفت .

    علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به همراه محمد کیانی معاون املاک و حقوقی این اداره‌کل و روسای ذیربط ، به منظور پیگیری طرح‌های راه و شهرسازی شهرستان خمینی‌شهر با فرماندار و شهردار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد .  

    در طی این جلسه که به میزبانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد ، طرح‌های عمرانی و اجرایی حوزه راه و شهرسازی شهرستان خمینی‌شهر و روند اعتباری طرح‌های در دست اجرا مورد بررسی قرارگرفت و جهت رفع موانع، راهکارهایی ارائه شد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اهمیت همراهی شهرداری در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم عزیز اظهار داشت : یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل در راستای ارائه خدمات مطلوب تر ، تعامل مناسب با شهرداری‌هاست لذا خواستار تسریع در رفع مشکلات شهری خمینی‌شهر و ایجاد توافقات برای حل مسائل موجود فی‌مابین راه و شهرسازی و شهرداری این شهرستان شد .  

    وی مباحث حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با شهرداری‌ خمینی‌شهر و موارد مرتبط با اراضی ملی و مالکیتی را مورد بررسی قرار داد و رهنمودهای عملی جهت حل موضوعات مطرح شده ارائه کرد .  

    قاری‌قرآن با اشاره به لزوم تسریع در تعیین تکلیف متقاضیان نهایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خمینی‌شهر ، مبحث جانمایی اراضی برای تامین زمین این را بررسی نمود و از معاونین ذیربط خواست اخذ مجوز لازم جهت واگذاری زمین در منظریه خمینی‌شهر را تا حصول نتیجه و رفع مشکلات این منطقه پیگیری کنند .  

    گفتنی است ، در این جلسه مباحثی در رابطه با تغییر کاربری‌ها ، مشکلات واگذاری اراضی ، مشکلان حقوقی منظریه ، اسناد مالکیت و مشکلات مرتبط با زمین حوزه علمیه خواهران این شهرستان مطرح و جهت رفع مشکلات تصمیماتی اتخاذ شد . 




    مطالب مرتبط

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

    |

    نظرات کاربران