در حال بارگذاری ...
  • تصویب ۵۰ پروژه اقدام مشترک بازآفرینی شهری به ارزش ۴۸۰ میلیارد تومان در استان همدان

    در شهرستان همدان ۱۶ پروژه ، ملایر ۸ پروژه ، نهاوند و فامنین هر کدام ۶ پروژه ، اسدآباد و کبودرآهنگ هر کدام ۵ پروژه و تویسرکان و رزن هر کدام ۲ پروژه اقدام مشترک به تصویب رسیده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : در شهرستان ها جلسات ستادهای بازآفرینی برگزار شده و بالغ بر ۵۰ پروژه اقدام مشترک با ارزش ریالی بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان در ستاد بازآفرینی استان به تصویب رسید .

    ایوب اسدالهی بیان کرد : در برنامه اقدام مشترک جهت اتمام پروژه های نیمه تمام در قالب مشارکت کلیه دستگاه ها یک سوم از محل اعتبارات شهرداری ، یک سوم از محل اعتبارات سایر دستگاه های عضو و یک سوم توسط شرکت بازآفرینی از محل بند (ح) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور تامین خواهد شد.

    وی ادامه داد : در شهرستان همدان ۱۶ پروژه ، ملایر ۸ پروژه ، نهاوند و فامنین هر کدام ۶ پروژه ، اسدآباد و کبودرآهنگ هر کدام ۵ پروژه و تویسرکان و رزن هر کدام ۲ پروژه اقدام مشترک به تصویب رسیده است .

    اسدالهی یادآور شد : این برنامه ها در شهر همدان در محلات خضر ، دیزج ، کبابیان ، علی آباد فرهنگیان ، بلوار ارتش ، منوچهری ، جوادیه ، زمانی ، رینگ مرکزی ، جاده تهران و خیابان شیرسنگی به صورت احداث کانون درمانی ، فرهنگی ، نوسازی جداره ، اصلاح کف سازی و دیوارکشی ، اصلاح شبکه برق ، اجرای پوشش رودخانه ، احداث پست هوایی و ... اجرا خواهد شد .

    وی در پایان خاطرنشان ساخت : برنامه های اقدام مشترک در سکونتگاه های غیر رسمی ، محدوده تاریخی ، محدوده نابسامان میانی و محدوده بافت های روستایی اجرا می شود .




    مطالب مرتبط

    در سکونتگاه‌های غیررسمی سه نوع پروژه شامل پروژه‌های احداث مسکن بند« ی» ، پروژه‌های عمرانی – اجرایی بازآفرینی و پروژه‌های توانمندسازی و در بافت‌های فرسوده نیز پروژه‌های محرک توسعه در دست انجام است . پروژه شهرک جوانان و اراضی اسدگولی از جمله پروژه‌های جابه‌جایی ساکنان ...

    |

    اکنون که برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده است از این پس در چهارشنبه‌های بازآفرینی گزارش عملکردها مرتبط با تحقق ماده ۵۲ برنامه هفتم خواهد بود . البته نشست‌هایی در این خصوص خواهیم داشت و دوشنبه آینده اولین نشست تخصصی برنامه هفتم را برگزار خواهیم کرد .

    |

    این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

    |

    با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان ، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی در ۱۰ شهر استان شامل زاهدان ، زابل ، هامون ، زهک ، جزینک ، علی‌اکبر ، گلشن ، سوران ، سیرکان و تفتان در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    از ابتدای سال جاری ، ساخت ۵۳ هزار و ۹۷۳ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری در سامانه ثبت شده است و استان‌های تهران ، اصفهان ، خراسان رضوی ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب پنج استان برتر در این زمینه هستند .

    |

    نظرات کاربران