در حال بارگذاری ...
  • ضرورت استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی و توسعه پیشران در شهرک‌سازی

    بازنگری دستورالعمل شهرک سازی براساس رویکرد مولدسازی و همچنین مصوبه اخیر هیئت دولت در امر حمایت از تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرینی از سوی وزارت راه و شهرسازی باید در سال آینده در دستور کار ستاد قرار گرفته تا در نهایت بتوانیم شاهد ایجاد شهرک‌هایی مبنی بر الگوی تحول پیشرفت با ادبیات اسلامی در سطح کشور باشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در آخرین جلسه ستاد مدیریت شهرک‌سازی در سال ۱۴۰۱ بر ضرورت استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی و توسعه پیشران در شهرک‌سازی تاکید کرد .

    آخرین جلسه ستاد مدیریت شهرک سازی در سال ۱۴۰۱ با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، ناصر رضایی معاون توسعه مسکن و شهرسازی شرکت عمران شهرهای جدید و سایر اعضای ستاد برگزار شد .

    جعفری در این جلسه با تأکید بر تسریع هرچه بیشتر خروجی های ستاد با هدف افزایش بهره وری و تأثیرگذاری مصوبات بیان کرد : با توجه به بار عظیم پروژه های نهضت ملی و تعیین تکلیف آن ها در شهرک های ایجاد شده از سوی شرکت عمران شهرهای جدید و افزایش حجم اقدامات در سال آینده؛ جلسه ستاد باید در سال ۱۴۰۲ به صورت ماهیانه و منظم برگزار و تعداد پروانه های تأسیس چند برابر شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی و توسعه پیشران را در امور محوله در این حوزه امری ضروری دانست و افزود : بازنگری دستورالعمل شهرک سازی براساس رویکرد مولدسازی و همچنین مصوبه اخیر هیئت دولت در امر حمایت از تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرینی از سوی وزارت راه و شهرسازی باید در سال آینده در دستور کار ستاد قرار گرفته تا در نهایت بتوانیم شاهد ایجاد شهرک‌هایی مبنی بر الگوی تحول پیشرفت با ادبیات اسلامی در سطح کشور باشیم .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین با تأکید بر اینکه صدور پروانه‌های بخش خصوصی باید در سال پیش رو تسریع یافته و حداکثر طی سه ماه انجام گیرد گفت : شهرک‌ها در ارتقای کیفیت زندگی مردم تأثیر بسزایی خواهند داشت ، امری که اهمیت تسریع در صدور پروانه ها و ساخت این مناطق را در کشور دوچندان می کند .

    گفتنی است طی سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ جلسه با دستورکارهای طرح آماده سازی و طراحی شهری شهرک نیشتمان ، صدور پروانه بهره برداری فاز اول شهرک خلیج فارس ، بررسی مشکلات شهرک خانه دریا، بررسی صدور پروانه تأسیس شهرک فرزادشهر ، ارائه پیش نویس تهیه طرح جامع شهرک و طرح بازنگری شهرک نوین برگزار شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سومین جلسه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور طی سال جاری در محل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد .

    |

    شهرهای هوشمند بر اساس استفاده از فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیا ، هوش مصنوعی و داده‌های کلان طراحی می‌شوند . این شهرها دارای سیستم‌های مدیریت هوشمند برای کنترل حمل‌ونقل ، انرژی ، آب و پسماند هستند . همچنین ، خدمات شهری در این شهرها به صورت دیجیتال ارائه می‌شود و ...

    |

    چنانچه منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم طی دو ماه آینده واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان را در سوابق فعالیتی خود دارد .

    |

    نظرات کاربران