در حال بارگذاری ...
  • بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در محلات هدف بازآفرینی شهری هزینه شد/فرصت نوسازی بافت‌های فرسوده با ارائه مشوق‌های ویژه

    توسعه‌گران ، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند همزمان با استفاده از حمایت‌ها ، تسهیلات و تخفیف‌ها در سامانه تسهیلات بافت فرسوده از سامانه تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن نیز استفاده کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : با مشارکت بانک مسکن و دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در محلات هدف بازآفرینی شهری هزینه شد .

    محمد آئینی به تشریح عملکرد ستاد ملی بازآفرینی شهری و شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال ۱۴۰۱ پرداخت و اظهار کرد : از محل اعتبارات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ ، در قالب وجوه اداره شده معادل ۲ هزار و ۵۶۵ میلیاردتومان در اختیار بانک مسکن قرار داده شد و آن بانک نیز به همان میزان از محل منابع داخلی خود برای پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن تامین و پرداخت کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : در مجموع در سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان منابع مالی برای پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن تامین شد .

    فرصت نوسازی بافت‌های فرسوده با ارایه مشوق‌های ویژه

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد : توسعه‌گران ، سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند همزمان با استفاده از حمایت‌ها ، تسهیلات و تخفیف‌ها در سامانه تسهیلات بافت فرسوده از سامانه تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن نیز استفاده کنند .

    ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه بافت فرسوده با سود صفر درصد پرداخت می‌شود

    آئینی یادآور شد : معادل ۱۵۰ میلیون تومان از تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده با سود صفر درصد پرداخت می‌شود که فرصت مناسبی برای سازندگان و متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده است . مبلغ این نوع تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان ، در کلانشهرها ۴۰۰میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان است .

    قرارداد بیش از ۱۵ هزار واحد متقاضی نوسازی در بافت فرسوده منعقد شد

    وی همچنین با اعلام اینکه در سال گذشته مالکان بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده بودند ، توضیح داد : از این تعداد ، حدود ۱۸ هزار پرونده تشکیل و تاکنون برای بیش از ۱۵ هزار واحد نیز قرارداد منعقد شده است . همچنین بخشی از متقاضیان نوسازی مسکن در بافت فرسوده به سمت دریافت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن هدایت شدند .

    هزینه ۲۹۵۰ میلیاردتومانی در محلات هدف بازآفرینی شهری توسط شرکت بازآفرینی و دستگاه‌های عضو ستاد

    رئیس هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در بخش تامین خدمات زیربنایی و روبنایی و بهسازی معابر و فضاهای شهری در محلات هدف بازآفرینی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان در اجرا و تکمیل پروژه‌ها در ۴۰۰ شهر هزینه شد ، گفت : سایر دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری و شهرداری‌ها نیز در اجرای بیش از ۱۳۰۰ پروژه بازآفرینی شهری حدود ۱۸۵۰ میلیارد تومان هزینه کردند .

    راه‌اندازی سامانه ستادهای بازآفرینی شهری

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر فعال شدن ستادهای استانی و شهرستانی بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۱ ، تصریح کرد : در سال ۱۴۰۱ ، معادل ۱۱۲ جلسه ستاد بازآفرینی استانی تشکیل شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از رشد ۱۳۶ درصدی برخوردار است و ستادهای بازآفرینی شهرستانی نیز با تشکیل ۸۷۷ جلسه از رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است . همچنین برای ارتقای کیفیت جلسات و پیگیری موثر مصوبات و تحقق آنها و همچنین رصد پروژه‌های در حال اجرا ، شرکت بازآفرینی شهری نسبت به راه اندازی سامانه ستادهای بازآفرینی شهری اقدام کرد .




    مطالب مرتبط

    پس از محرز شدن وجود ملک در بافت فرسوده مصوب ، اطلاعات برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی به صورت برخط برای بانک ارسال می‌شود .

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از ابتدای طرح نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۶ هزار و ۸۱۱ فقره به میزان ۵ هزار و ۳۲۸ میلیاردتومان در دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

    |

    نظرات کاربران