در حال بارگذاری ...
  • نرم‌افزار صنعتی‌سازی در همکاری با معاونت مسکن و ساختمان طراحی می‌شود

    سازمان برنامه و بودجه برای تدوین ضوابط و اسناد مرتبط با مسکن در لایحه بودجه امسال پیش بینی لازم را کرده است تا مرکز اعتبار داشته باشد و اسناد، ضوابط و مقررات لازم را تدوین کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از طراحی نرم‌افزار صنعتی‌سازی در همکاری با معاونت مسکن و ساختمان و تدوین دو سند مهم در حوزه ساختمان و معماری و شهرسازی خبر داد .

    محمدمهدی حیدری در خصوص بخشی از مهمترین فعالیت‌های آن مرکز در سال جدید توضیح داد : تجهیز آزمایشگاه‌ها از جمله برنامه‌های پیش روی مرکز تحقیقات است که در این خصوص به زودی نصب و راه‌اندازی آزمایشگاه کوره بزرگ مقیاس در برابر آتش تکمیل خواهد شد و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود .

    پیگیری طراحی و ساخت آزمایشگاه‌های ریلی و آکوستیک

    سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی طراحی و ساخت آزمایشگاه ریلی و آزمایشگاه آکوستیک را در سال جدید از دیگر اقدامات آن مرکز عنوان کرد .

    دو سند در حوزه ساختمان و معماری و شهرسازی تدوین می‌شود

    حیدری گفت : در حوزه تدوین ضوابط و مقررات ، موضوعات مناسبی در دست پیگیری مرکز تحقیقات راه ،‌ مسکن و شهرسازی قرار دارد . در همین خصوص با سازمان برنامه و بودجه تفاهماتی انجام و دو سند مهم در دست تدوین قرار گرفته است .

    وی سندهای موضوع تفاهم با سازمان برنامه و بودجه را شامل شامل نقشه راه (سند) ضوابط و مقررات حوزه ساختمان و نقشه راه ضوابط و مقررات معماری و شهرسازی برشمرد و تصریح کرد : سازمان برنامه و بودجه برای تدوین ضوابط و اسناد مرتبط با مسکن در لایحه بودجه امسال پیش بینی لازم را کرده است تا مرکز اعتبار داشته باشد و اسناد ، ضوابط و مقررات لازم را تدوین کند .

    احیای دبیرخانه فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی

    سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی صنعتی‌سازی را از دیگر موضوع‌های موردتاکید مرکز عنوان کرد و از احیای دبیرخانه فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی خبر داد . ویرایش ششم کتاب‌ فناوری‌های نوین در حوزه صنعتی‌سازی نیز انجام و در اختیار جامعه مهندسان قرار گرفته است .

    انجام مطالعات مکان یابی فرونشست و حریم گسلی ۶۰ پروژه نهضت ملی مسکن  

    این مقام مسئول همچنین از انجام مطالعات مکانیابی فرونشستی و حریم گسلی ۶۰ پروژه توسط مرکز تحقیقات برای اجرای طرح های مسکنی خبر داد .

    طراحی نرم‌افزار صنعتی‌سازی در همکاری با معاونت مسکن و ساختمان

    حیدری تصریح کرد : در همکاری با معاونت مسکن و ساختمان به دنبال طراحی نرم‌افزاری مبتنی بر صنعتی سازی مطابق با مبحث ۱۱ مقررات ملی و کنترل ساختمان هستیم . در تلاش هستیم تا این نرم افزار بر روی نرم افزار سامانه نهضت ملی مسکن بنشیند و بر اساس آن ارزیابی کنیم که چند درصد صنعتی سازی در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    ضابطه ارزیابی و بهسازی ایمنی در برابر آتش برای ساختمان‌های موجود ، توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تدوین شده که با شماره ضابطه ۹۲۲ از سایت انتشارات این مرکز قابل تهیه است . ابلاغ این ضابطه نیز به عنوان مبحث جدید مقررات ملی ساختمان مراحل نهایی در وزارت راه و شهرسازی را ...

    |

    در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

    |

    با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در نشست خبری به تشریح برنامه‌های آن مرکز ...

    |

    نظرات کاربران