در حال بارگذاری ...
  • تسریع در تکمیل ۱۶ ساختمان درمانی و عمومی با ابلاغ مصوبات سفر رییس‌جمهور

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تسریع در تکمیل ۱۶ پروژه سازمان مجری شامل ساختمان‌های عمومی و درمانی با ابلاغ مصوبات سفر رییس‌جمهور خبر داد .

    علی نبیان بخشی از وظایف آن سازمان را پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور در پروژه‌های تحت‌ مسئولیت سازمان عنوان کرد و گفت : در مجموع ۱۶ پروژه در حوزه‌های سلامت ، عمومی و قضایی ، ورزشی و فرهنگی جزو پروژه‌های مصوبات سفر رییس جمهوری بود که با ابلاغ آنها و تخصیص بودجه ، اجرای این پروژه‌ها سرعت می‌گیرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان جزئیات پروژه‌های مصوبات سفر رییس‌جمهور ، توضیح داد : مصوبات سفر در حوزه سلامت شامل ۸ پروژه بیمارستانی به ظرفیت ۲ هزار و ۵۴۱ تخت در زیربنای ۲۵۲ هزار و ۲۲۷ مترمربع است . در حوزه عمومی و قضایی نیز ۲ پروژه با ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در زیربنای ۶۹ هزار و ۸۰۳ مترمربع ، در حوزه ورزشی ۴ پروژه با ظرفیت ۳۰ هزار صندلی در زیربنای ۷۳ هزار و ۵۲۵ مترمربع و در حوزه فرهنگی نیز ۲ پروژه در زیربنایی به مساحت ۱۳۳ هزار و ۱۸۷ مترمربع از جمله مصوبات مرتبط با سفر ریاست جمهوری است که باید توسط سازمان تکمیل شود .

    وی مجموع اعتبار هزینه شده برای این ۱۶ پروژه را بیش از یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و مبلغ تخصیص یافته به کل پروژه‌ها را معادل ۸ هزار و ۸۹۶ میلیارد تومان برشمرد .

    گفتنی است ، ۸ پروژه بیمارستانی شامل بیمارستان آموزشی جایگزین فاطمی اردبیل ، بیمارستان آموزشی جایگزین فاطمه الزهرا بوشهر ، بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر ، بیمارستان آموزشی رشت ، بیمارستان آموزشی جایگزین کرج ، بیمارستان جایگزین سلماس ، بیمارستان آموزشی ساری و بیمارستان کهنوج است .

    به گفته نبیان ، بیمارستان آموزشی جایگزین فاطمی اردبیل با ۵۰۰ تحت در مساحت ۵۲ هزار مترمربع در مرحله شروع اسکلت ساختمان اصلی و تکمیل اسکلت ساختمان جنبی است . بیمارستان آموزشی جایگزین فاطمه الزهرای بوشهر نیز با ۱۶۰ تخت در مساحت ۱۷ هزار و ۲۵۰ مترمربع در مرحله پایانی اجرای اسکلت ساختمان‌های اصلی و جنبی و تکمیل دیوارهای پیرامونی است . بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر نیز در مساحت ۵۳ هزار و ۶۲۰ مترمربع در مرحل اجرای اسکلت ساختمان‌های اصلی که شامل ۱۱ بلوک است قرار داد .

    وی افزود : بیمارستان ۴۰۰ تختی آموزشی رشت در مساحت ۳۷ هزار و ۳۹ مترمربع در مرحله تکمیل تاسیسات ، نازک‌کاری و تکمیل نماست . همچنین بیمارستان ۲۶۰ تختی آموزشی جایگزین کرج در مساحت ۲۳ هزار و ۷۷۸ مترمربع در مرحله اتمام دیوارچینی‌های داخلی ، کانال‌کشی ، تکمیل اسکلت ساختمان‌های جنبی ، نماسازی ساختمان‌های جنبی ، نماسازی ساختمان‌های اصلی اتمام لوله‌کشی فاضلاب وشروع لوله‌کشی‌های برق است . بیمارستان ۱۶۰ تختی جایگزین سلماس در مرحله سفت‌کاری ساختمان اصلی و مرحله اسکلت ساختمان الحاقی است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بیمارستان ساری و کهنوج نیز توضیح داد : بیمارستان ۳۴۱ تختی آموزش ساری در مساحت ۳۰ هزار و ۵۲۴ مترمربع در مرحله تکمیل تاسیسات و شروع مرحله نازک‌کاری و بیمارستان ۲۲۰ تختی کهنوج در مساحت ۲۳ هزار و ۹۰۰ مترمربع در مرحله اجرای فونداسیون قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    مطالعات احداث ۳ بیمارستان شامل بیمارستان ۳۵۰ تختی شهرستان بهارستان در استان تهران ، بیمارستان آموزشی جایگزین بهارلو در استان تهران با ۳۳۰ تخت ، بیمارستان روانپزشکی رازی تهران با ۵۴۹ تخت انجام شده است و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان‌ها به زمین زده می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با بیان اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در استان لرستان ...

    |

    برای بیمارستان­‌های واقع در مناطق با لرزه‌خیزی بسیار بالا ، استفاده از روش‌های فوق پاسخگوی موثر جهت سطح عملکرد بهره‌­برداری بی­‌وقفه نبوده و لازم است از جداسازی سازه و زیرسازه استفاده شود .

    |

    نظرات کاربران