در حال بارگذاری ...
  • مدیریت شهری در صدور پروانه ، اعمال تخفیف و ارایه بسته‌های تشویقی برای پیشبرد نهضت ملی مسکن همراهی کند

    این استان در پرداخت وام به متقاضیان بازسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده ، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار همدان با بیان اینکه برای شتاب‌دهی به طرح نهضت ملی مسکن نباید از بازسازی بافت فرسوده شهرها غفلت شود گفت : همراهی مدیریت شهری در صدور پروانه ، اعمال تخفیف‌ها و ارائه بسته‌های تشویقی در زمینه بازسازی بافت فرسوده ، نقش مؤثری در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن خواهد داشت .

    علیرضا قاسمی‌فرزاد در نخستین جلسه رسمی خود در سال جدید در خصوص طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد : جلسات نهضت ملی مسکن ، همچون جلسات ویژه مدیریت بحران‌کم‌آبی ، هر هفته به طور مرتب و مستمر برگزار خواهد شد .

    او با بیان اینکه طی سه ماه آینده ، باید مشکلات اساسی طرح نهضت ملی مسکن ، به طور کلی حل و فصل شود گفت : برخی بدون کم‌ترین اطلاع از اقدامات دولت در راستای طرح نهضت ملی مسکن و بحران کم‌آبی، اطلاعات غلط به مردم ارائه کرده و سیاه‌نمایی می‌کنند .

    استاندار همدان با اشاره به اینکه سیاه‌نمایی ، همنوایی با دشمن است تاکید کرد : افرادی که قصد ناامیدکردن مردم را دارند ، به صورت مستند و شفاف به مردم معرفی خواهند شد . مردم به ویژه جوانان ، در شرایط کنونی مشکل تأمین مسکن دارند ، بنابراین مدیران اجرایی تلاش کنند تا این مشکل با اجرای طرح نهضت ملی مسکن هرچه سریع‌تر رفع شود .

    قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه برای شتاب‌دهی به طرح نهضت ملی مسکن نباید از بازسازی بافت فرسوده شهرها غفلت شود گفت : همراهی مدیریت شهری در صدور پروانه ، اعمال تخفیف‌ها و ارائه بسته‌های تشویقی در زمینه بازسازی بافت فرسوده ، نقش مؤثری در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن خواهد داشت .

    رئیس ستاد بازآفرینی شهری استان همدان تصریح کرد : این استان در پرداخت وام به متقاضیان بازسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده ، رتبه سوم کشوری را کسب کرده است .

    قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه آماده توافق با مالکان تمام زمین‌هایی که طبق طرح جامع شهری به همدان اضافه می‌شوند ، هستیم تاکید کرد : مساعدت‌ لازم با مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکل مسکن مردم انجام می‌شود .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    نظرات کاربران